AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
451

7500 värt för ett ljud från ferrita eller köpa annat?

BMW E39
Hej!
Funderar på att skaffa ett sportavgassystem till min E39:a och ferrita låter intressant men kostar 7500. Någon som vet om ferrita har "tillräckligt" skönt ljud eller kan ni rekomendera andra sportsystem som verkligen låter härligt? (helst inte mer än 10 papp)
ps. vet att avgassystems frågorna har varit uppe tidigare men måste veta!!

Mvh
Matteus

"Målet är ingenting, vägen är allt" :)
E30Mpower
Jag har ferrita och jag är grymt nöjd!!! men jag kör med ett helsystem med racekat. jäkla grymt ljud!

Kolla på Länk
BMW E39
Ingen mer som kan dela med sig information??

Mvh
Matteus
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har sett ett system byggt på E34, låter lite för mycket för min smak. billigt? läte men smaken är som baken, delad. När jag frågade på min 540iA t-98 i samband med att katten gick, fick pris på 17500 med två nya kattar och helsystem.
gilalr väl orginal för mycket kan tänkas...?
Min tanke om det hela om den kan tillföra något?:)
Mvh
Asken
ps köp kompressor:) ds
Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
jag kör ferrita på min M5á och den låtter mulligt på låga varv och ylar som fan när man kommer över 4000rpm Grrrrr =)
Vore jag en katt skulle jag spinna......

kör i diket eller smaka på
(¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯)
Ettt Ferritasystem till byggs helt enligt önskemål på din bil, du har möjlighet att styra både tjocklek och slutrör mm. Så att någon tycker det låter mycket behöver inte betyda att ditt kommer att göra det.

Många väljer nog för grova system och då låter dom mycket tror jag.

Det enda jag har hört som negativt om rostfritt generellt är att dom har en tendens till resonansljud.

Har kört rostfritt förr och kommer absolut att byta till ett när det befintliga packar...

Surfa in på beam.at/bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.