|
|
|
|---|---|
|
Satt och kikade lite på active autowerkes sida och hittade riktigt prisvärda kit till E46:an. Kan detta va något för alpinan? Länk Är det bra grejor med tanke på priset? 30 000 med frakt är ju inte dyrt direkt.. 0,4 bar i ladd borde ju landa på ca 400 hk i alpinan om det passar? Man blir ju lite sugen :) | |
|
Kittet passar säkert din alpina men mjukvaran behöver nog justeras. Får du det att funka tror jag det blir en riktigt trevlig maskin. Märkligt ras på priset, väldigt "billigt" helt plötsligt. Kanske är det för att fler och fler vill ha twinscrewkompressorn till dessa maskiner istället? |
|
| jigga: Jag kollade me dem för 4 månader sedan och då landade det på 35.000 med frakt och sändande av ecuboxen till usa och tillbaka. Plus att du säkerligen åker på tull/moms. Blev i slutändan en dyr historia. Men visst kommer bilen din gå som ett skott om du slår till =) | |
| itouch: Vilket koncept kör du med? | |
| ravve: Kör med vortech v2 kompressorsats, med individuell mappning från ESS. Mycket nöjd med kvaliten och det lirar bra. | |
|
Vilka delar är det som är relevanta och jag måste kolla för att kittet ska passa? Om det inte passar 100%, går det att få tag på delarna som skiljer då? Exempelvis remhjul, längre remmar, slang osv? |
|
| jigga: Längre rem och remhjul går att beställa, men de kommer passa då det är samma på samtliga e46or. Jag kan inte komma på något annat än huvudfästplatan för själva kompressorn som kan svika, men jag tycker inte b3an ser annorlunda ut jämfört med min :) | |
|
Om huvudfästplattan inte stämmer blir de jobbigt, den är väl typ en av de dyraste grejerna i kittet förutom kompressorn då. Men det är väl bara insidan på alpinas motorer som skiljer, allt annat bör väl vara samma? Kanske kan höra med alpina först? |
|
|
Enligt reservdelslistan alpina har gjort så kommer själva motorblocket från S52B32 (M3 3.2) och därmed borde ju remskivan på vevaxeln också komma ifrån den motorn. För övrigt så ser den ju likadan ut som alla andra E46 under huven...Luftfilterboxen är alpinas egen och även insugsbälj och insug. Däremot ska spjället och LMM vara BMW delar. Känns som det är lite ihop plock för t.ex. oljesumpen är från 328 E46... Vad fäster huvudfästplattan i under huven? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.