AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.243

2 Zons Klimatanläggning E36

Hej hopp min 2zons klimatare i min e36 328 har funkat jättebra fram tills igår när jag var på väg hem från jobbet.
Det var varmt och soligt och bilen hade stått ett par timmar i solen så jag körde med kliman ställd på min temp (16 grader dvs) tyckte att det inte blev så kall luft som det brukar men tänkte inte så mycket på det utan körde på, när jag var halvvägs hem så insåg jag att det kom nått som såg ut som kondens ur luftintaget på mitten av instrumentbrädan så jag stoppade dit handen och det kändes väldigt kallt, tänkte att det bara var för att det var varmt och luften var kall som det blev det fenomenet, syntes bara i rätt vinkel på solljuset. Idag när jag åkte hem från jobbet så kändes kliman svag men ändå fungerande, nu när jag varit till en polare och åkte hem så hör jag ett svagt väsande så jag trycker ur snöflingan och det tystnar.

När jag klickar på snöflingan så kliman är aktiv så startar kompressorn under huven och det hörs ett väsande ljud i mittersta luftintaget, slår jag ifrån kliman tystnar det.

Har systemet, nått element etc sprungit läck och det är trycket som kompressorn gör som hörs eller vad tusan är det, klart är iaf att den kanske kyler luften en grad eller så...

Dessutom kändes luften i bilen "kladdig" när jag åkte till polaren ikväll, inte sådär torr och frisk som den ska kännas..

tur för bilen att den är så jäkla skön att köra, annars hade den åkt nedför ett stup nu...
Det finns ju massvis av saker som kan vara fel. Nu vet jag inte vad det är som brukar haverera på BMW men du har ju saker som kompressorn(kolla om den går överhuvudtaget), evapuratorn, gasen(?) osv. Lättast är väl och lämna in för felsökning om inte någon kan peka dig i rätt riktning här.
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
låter nästan som förångaren pajjat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.