|
|
|
|---|---|
|
Tjena.. Mitt första inlägg på forumet.. har sökt lite men fick nått fruktansvärt med träffar.. Jo.. Jag har precis köpt mig en 525 TDS touring - 01 nyimport från tyskland. I denna sitter det en navigator med en europakarta i. Jag hadde hemskt gärna velat ha en över sverige där alla mindre vägar finns med.. Vart hittar jag det förutom hos min lokala BMW handlare då förståss. ;-) Ja.. å sen så har vi dvd`n den vägrar att spela dvd skivor.. vcd funkar, men varken köpta eller brända dvd skivor läser den.. Har detta med några koder i dvd`n att göra eller.. Ja Eftersom bilen kommer från tyskland? //Abelsson | |
|
Vad har du för DVD-spelare i bilen? Vilken modell av Navigator har du? |
|
|
När det gäller navigatorn så sitter det normalt en Mk3 i en 01:a och då är det kartor på CD som gäller och hela Europa finns ej på en och samma skiva. Tyskland är en skiva, Skandinavien en, Benelux en osv, osv. Om det är så att navigatorenheten är uppgraderad till en nyare Mk4 så går det att köra både CD-kartor enligt ovan men också DVD och då finns det en skiva med hela (väst)europa. Både CD och DVD går att köpa hos BMW men kostar en hel del. Finns också att beställa från Navtech till ett något lägre pris. Sen brukar man kunna hitta någon som säljer på Blocket samt på tyska e-bay. De som säljs på Blocket och e-bay varierar dvs både nya och begagnade samt original och kopierade. När det gäller DVD-spelaren så är detta förmodligen något eftermonterat. BMW hade vad jag vet inte något DVD-spelare som tillval 2001, möjligtvis fanns det som Individualutrustning. ___ //Ulf |
|
| Tackar för svaren.. Hur ser jag om jag har en mk3 eller mk4v ? | |
|
Följdfråga.. Finns det nån 12 volts mini digitalbox som går att knöla in på nått lämpligt ställe i bilen.. Vore gutt att få igång tv`n också.. Mvh Daniel |
|
| mk4 står det DVD med stora bokstäver på navenheten där bak. | |
|
Oki.. Har precis varit ute ock kika på prylarna.. Navenheten: 65.90-6915035 Philips 2SY591/23B 022 015 91 231 Sen fortsätter det med yttligare sifferkoder..Kan kompletera om det behövs. Det står inte DVD med stora bokstäver någonstans.. DVD`n: Yamakawa MC-18 //Abelsson |
|
|
Som Programmer skrev,så bör du ha en Mk3 eftersom du har en 01:a. Då är det kartor på CD som gäller, däremot ska du inte förvänta dig att alla småvägar finns med. De som finns med på min karta har inte namn på de små vägarna i byn jag bodde förut. Vad det gäller DVD'n kan jag inte svara på varför det inte fungerar. |
|
|
På denna länk finns det bilder på hur de olika navigationsenhetena ser ut. Länk |
|
| Tackar för hilfen.... MKIII it`is | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.