|
|
|
|---|---|
|
Min 850 -91 Har problem med skrammel från höger hjulhus bak. Eller däromkring... Har tagit ur all inredning bakom framstolarna, så jag är hyffsat övertygad om att det inte är där. Har förvisso inte åkt i kofferten för att lyssna där, men alla paneler där är urtagna och inget sitter löst där heller. Kan det ha med dämpare/fjärdring att göra? Låter väldigt metalliskt. | |
|
Hej. Med största sannolikhet övre stötdämparlagringen. "Inner stål-hylsan har släppt i vulkningen" mot gummit. Det skapar det ljud du beskriver. Nummer 9 på bilden. se länken: Länk |
|
|
Tack! Är det bara reservdel nummer 9 som behöver bytas? Ser ut som att jag behöver riva hela dämparen för att byta den, är där något annat som brukar slitas ut som jag ska byta när jag ändå är där o rotar? Jag kan nästan inte tro det, jag äger ju en 850!!! Den står här utanför fönstret! |
|
|
Nej, det ska räcka med stötdämparlagringen nr 9.(ev. båda sidor) Jag håller med om den härliga kännslan att att man har ... |
|
|
Är det inte stötdämparlagringen så kan jag rekommendera att kika på handbromsmekaniken inne i "skivbromstrumman", där har jag varit med om störigt metalliskt skrammel. Inte det första man tänker på när det börjar låta, men det kan vara det. Johan i Lund Sechs macht Spass. Coupén: Länk |
|
| Är det övre lagringen som krånglar så byt på bägge sidor samt så skulle jag bytt allt från nr 2-3 samt 6-14 när man ändå har ner allt. Viktigt är också att passa på att byta Nr 4. Många har lutande chassin pga att ena sidans fjäder"bussningar" är utnötta. | |
| Hhmm "övre lagringen" skall vara stötdämparlagringen inget annat. | |
|
Har nu beställt allt som Rattmeister ordinerade + lite jox till tanklockslåset. 1500 för allt och då är det till bägge dämparna! BMW är ju ekonomi på riktigt. Beställde microfiliter till kupéluften också, de var dock dyra rackare 700 spänn för paret... Men luft är viktigt för mig, så det får vara värt det. Inte som "E" läget i automatlådan. Känns som grym ironi... Inte fan drar bilen 5,5 l/100km när jag har "E" i. Kunde de inte haft "K"omfort eller något annat? Jag kan nästan inte tro det, jag äger ju en 850!!! Den står här utanför fönstret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.