AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
803

Stor spricka vid bakaxelupphängningen på E46!

Ta
22
Taurush
323ci -99
Har en 323ci 99' som gnisslar väldigt mycket när man tex släpper gasen. Först trodde jag det var bussningarna eller något liknande men fick se att det var en stor spricka i bakaxelupphängningen! Ska höra mig för med bmw imorgon men undrar om det är fler som råkat ut för samma problem? Tycker inte att det ska hända på en 99:a!
Här är en bild på sprickan:
Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Läste på en amerikansk site om det där och "nån" hade en förstärkningssats till det där problemet! säkert några som minns mer om detta?
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Det har just varit en tråd som behandlat detta ämnet. I det fallet hade BMW tagit det hela på sig och bilen skulle fixas utan kostnad för ägaren. Sök så hitttar du nog tråden.

Anders
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Här är den tråden jag menade: Sprickor runt bakvagns INFÄSTNING på e46

Anders
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Det där ser inte kul ut...Hörde med bmw för jag var lite orolig över min också (har dock inte kunnat se någon spricka) och det görs oftast på garanti under förutsättning att bilen är original och mätarställningen stämmer och den är servad som den ska. Men är den skött som den ska och du kör på originalfälgarna ska det inte vara några problem.
Arbetet tog tydligen 2 månader att genomföra eftersom det var ca 40 timmars arbete (=40 - 50 000 :-). Dem kan inte hålla på med bilen mer än 3 h/dag heller eftersom dem står och skruvar under bilen hela tiden.

Ta
22
Taurush
323ci -99
Tack för svaret! ska använda sökfunktionen nästa gång ;-)
Ringer till bmw imorgon och hör vad dom säger om saken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.