|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en 330, E46 och får inte framm larmet, har testat med de tricksen som skrivits i forumet men inget händer. Jag har den röda lampan under backspegeln med den blinkar inte när jag låser. Den skulle väl inte vara där om larmet inte bygts in eller? När jag låser och låser upp bilen blinkar inga lampor så som det gör på de flesta bilarna, alltså att blinkersen blinkar till ett par gånger. Kan felet vara ihopkopplat om det nu är något fel? Tacksam för hjälp! | |
| Faki,kolla din powerpost! | |
| testa att reseta batteriet...Har du bmw org larm? | |
|
Ja, jag har orginal larm. Det baserar jag på den röda kulan under backspegeln. Vet inte om det finns larm eller inte. En polare har likadan bil, har inget larm men ingen röd kula under backspegeln, den som ska blinka när larmet är på. Hur länge ska man ta bort batteri kablarna? |
|
|
Hej! Den röda dioden sitter orginal vare esig man har larm eller inte. Du har (minst) två val för att ta reda på om Du har larm eller inte: 1. Kolla utrustningskoder hos BMW. 2. Kolla om det sitter en nivåmätare framför batteriet på höger sida i skuffen. Länk Carl |
|
|
Säker på att dioden sitter där oavsett? Att kolla utrustningskoder är något man måste köra in bilen till Bmw och betala summor? |
|
|
Hej! Jag har diod och inget originallarm. Tror Du kan be om utrustningslista om Du lämnar registreringsnummer eller chassinummer. Osäker på om det kostar. I instruktionsboken skall det finnas utrustningskoder. Hittar Du larm där? Carl |
|
|
Ja, "Instruktionsboken till bilen" där finns det lite snack om larm, med om annat jag inte har också. Ska försöka kika runt lite, annars frågar jag på Bmw. Men varför blinkar inga lampor(blinkers) när jag låser/låser upp bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.