AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.070

525i Touring STULEN GBG

Sida 2 av 2
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag är osäker om det är min bil i länken.
Men polisen sa att de har hittat bilen igår och att den var full av stöldgods samt att bilen hade voltat. Tjuvarna hade smitit och de hade inte hittat dem.
Lite märkligt att de har kört med bilen i en och halv månad.
Just nu har polisen den för teknisk undersökning, sedan är det ju försäkringsbolagets bil nu.
Jag fick pengar av försäkringsbolaget i början på veckan, och ny bil är inköpt.
Lars
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Skönt att det löste sig, trots att det alltid är jobbigt att få bilen stulen. Vad blev det för ny kärra? Lite ot, men är du nöjd med ersättningen och hur ärendet handlades av ditt försäkringsbolag?
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Den nya bilen är en 528ia -97 touring.
Jag är rätt nöjd med försäkringbolaget.
Jag fick 22000kr för bilen vilket är ungefär markandsvärdet för den dock så var ju bruksvärdet för mig högre.
Lars
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Det var inte min bil vid borås min hade voltat utanför skepplanda.
Länk
Lars
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

OK, bra uppköp! Kul att det gick bra med försäkringsbolaget. Att tjuvar är korkade är inget nytt, men om man kör en stulen bil med stöldgods i så verkar det ju rätt onödigt att köra så man voltar. Men det var väl kemiska substanser inblandade.

Har själv fått bilen stulen vid tre tillfällen och varje gång har det varit en otroligt förvirrande känsla. Mina första impulser har varit att reflektera över vart jag parkerat och börjat leta efter bilen, för att poletten så sakteliga ska trilla ned, den ÄR stulen. Vid samtliga tillfällen hittades dock bilen.

Varför jag undrade om försäkringsbolaget och deras sätt att hantera ärendet är för att min egen erfarenhet är mindre god och jag har vid tillfällena jag haft anledning att ha kontakt med dem fått lägga onödigt mycket energi. En gång tog det tre månader innan vi var överens.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jag var och tittade på bilen idag.
Den hade inte voltat som GP och Polisen uppgav.
Den har varit Pundarbil och inredning som var väldigt fin inna var totalförstörd.
Det var mängder av skräp i bilen och massor av fimpar och gamla kläder m.m. bilen var skrapad lite överallt och sprejmålad med guldfärg på sina ställen.
Inga av våra grejer var kvar.
Bilen hade gått 1000mil sedan den stals.
Förmodligen hamnar den på Redox snart.
Det mesta av utrustning som jag hade monterat i bilen fanns kvar men allt kändes så sunkigt att jag kände bara att man ville kräkas när man stack in huvudet i bilen. Alla möjliga felmedelande kom upp när man slog på tändningen.

Men när den kommer till skroten så kan jag rekomendera ni som har E34 att plocka följande delar.
Instrumenthus från en M5a med en hackad kodplugg så att allt fungerar som det skall i en 525i M50 utan vanos.
AutAvbländingsbar backspegel från en e38a (fotokromatisk)
Farthållare
Eluppvärmda backspeglar samt spolarmunstycken.
Storafärddatorn med spak
4xElhissar som är eftermonterade så att de sitter skruvade istället för nittade.
Elstyrda Sportstolarna var rätt sunkiga nu med skador men går kanske att rädda
Dragkroken är monterad i April (dock begangnad från 2002) maila så kan ni få monteringsbeskrivning.
Bilen är inte min längre uta IFs och de kommer förmodligen att skrota den.
Bilder finns i min Blogg: Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Undrar vad de fick för lysande idé när de skar bort en bit av baksätet :-/
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Fick de tag på idioterna som stal din bil till slut?

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Nej, ingen gripen.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Den såg inte så rolig ut. Den var nog bortom all räddning långt innan den gick av vägen. 1000 mil på en dryg månad, friskt kört med pundarna iaf...

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.