AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
616

Efter byte av navi så försvann shuffle på CD växlaren.

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Har precis bytt ut min navi enhet en MK3 mot en MK3 med nyare programvara för att få split på skärmen. Nu så har jag tappat funktion på knappen där man ställer in CD växlarens funktioner tex "random". Hur kommer detta sig? Har ni några bra svar.

Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Din nya navi har troligen inte identifierat radio-modulen rätt(det är den som styr växlaren) så denna behöver kodas in korrekt. Varför bytte du inte bara programvara i den gamla istället?
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Lite skraj för uppdateringarna. Det verkar som folk har haft problem med att få till det, så när jag fick överta en navi med split så tyckte jag inte det var någon idé att byta version i den gamla. det verkar som jag får göra det ändå. Jag trodde i min enfald att det bara var att byta så skulle det fungera.

Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer!
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
så nu har det blivit en nergradering av navienheten. tappade splitfunktionen men fick iof tilllbaka random och chuffle. Vad gör ja nu? vill ha tillbaka splitfunktionen igen. Vilken version ska jag uppgradera med och var hittar jag den.
to
319
tobmag
525iT -03
Du hittar den här: Länk

Ladda ner 29.1 versionen. (japp det är samma för Mini och BMW)

//Tobmag
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Det fungerar inge vidare för mig. Har laddat ner programmet och har sedan provat att få det till en CD med hjälp av 2 program Nero och ALCH 120 på lägsta hastigheten=4. har provat ´2 CD:s Sony Och TDK. Båda MK 3:orna spottar ut skivan. Vad gör jag för fel? har nog bränt 10 skivor i kväll och inget fungerar. Åker till Stockholm över helgen finns det någon där som kan hjälpa mig att få splitt på skärmen igen. Betalar naturligtvis för det.

to
319
tobmag
525iT -03
Tjena JPX.

Provade du med V26 som finns med på samma länk? (såg först nu att du kör MK3) Den bör fixa tillbaka split screen men här behöver du nog även "Nav Key" för att låsa upp navin igen efter uppdateringen.

//Tobmag
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Så där nu börjar det likna nått !

Brände ner V26 och en Key CD. Spelaren tog imot skivan och släkte ner hela navigationen. När skivan kom ut och jag startade systemet så var navit borta i menyn på skärmen. Tänkte att nu så är det kört men provade att ladda in min skiva med version 17 på och då kom bildskärm och navit tillbaka i menyn. Blev lite rädd där ett tag, men är nu tillbaka på ruta ett igen. Inga fler bra tips någon?

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Så. Nu har det löst sig. Fick till slut tag på en 29.1 version som fungerade. Efter att navin tagit imot programmet så frågade den efter Key CD:n, stoppade i den och nu fungerar allt perfekt. Har fått tillbaka funktionerna med random osv.

Gott mos.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.