|
|
|
|---|---|
|
Sitter och spanar på en M5 från 1990 som närmar sig 200000km. Finns det nån stor service som ska göras kring detta miltal som jag bör kolla upp ifall det närmar sig affär? Övriga tips och trix är också välkomna men jag är främst intresserad av nån dessa större arbeten som kan dyka upp. | |
|
Du har väl kollat i Begagnatguiden? Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Beror på vid vilka miltal den är servad. Kolla i serviceboken så ser du vilken nästa service är. Annars är det Inspektion I, kör 1000 mil, Motoroljeservice, kör 1000 mil, Inspektion II, kör 1000 mil, sedan Motoroljeservice, kör 1000 mil, Inspektion I igen, osv. //Schnitzer |
|
|
Begagnatguiden är kollad, naturligtvis. Måste ge lite beröm här också, det är grymt bra guider. :) Jag har inte sett nån servicebok eftersom den första kontakten togs idag men om det blir "skarpt läge" så återkommer jag med mera information. Jag var först orolig för att det finns nån större service, likt glidskenor på VR6-motorerna eller så. |
|
|
Slänger in en till fråga här: Hur ofta ska kamremmen bytas på dessa maskiner? Är detta ett stort jobb eller ligger den någotlunda mekvänligt till? |
|
| Kamremmen byts aldrig, då det inte finns någon. :) | |
|
Hepp. Notering till mig själv: sök noggrannare innan du frågar :) (dra på mig dumstruten och ställer mig i hörnet) |
|
|
Här har du lite mer om vad som ska bytas vid inspektionerna, under "service": Länk //Schnitzer |
|
|
Grymt bra länk där Schnitzer! Tack! Får lägga detdär forumet på minnet ifall det blir nån affär.. :) |
|
|
zod: Det tycker jag du gör rätt i =) Finns en hel del och kommer att fyllas på med tiden. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.