|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett missljud som bara blir värre och nu är mycket störande. Det tycks komma någonstans från centrala delarna av instrumentpanelen (mittkonsolen). Ljudet kommer när jag låser upp bilen och är jag snabb in i bilen hör jag hur en fläkt sakta men säkert varvar upp och slutar med ett högfrekvent surrande ljud. Jag misstänker att det är någon form av kylfläkt antingen till stereon eller till färddatorn (tft-skärmen). Tycker jag känner igen ljudet från en gammal risig dator... Eller sitter det något annat där som kan behöva kylas? Någon som känner igen detta och/eller kan komma med tips? | |
|
Kolla den här Länk Jag har en på hyllan som jag beställt enligt artikelnumret i länken, men jag tror att det är fel nummer. //Stefan |
|
|
Aha, där ser man. Högst sannolikt samma problem. Kanske man ska börja med att testa smörjning då. Om jag hittar en bra väg in till godsakerna... Hur löste du problemet? |
|
|
Njae jag tog mig aldrig i kragen och bytte. Jag beställde fläkten och den ligger kvar hemma än och nu är jag numera Bmw lös. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.