|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att min 328-97 larmar titt som tätt o läst mig till att de kan vara olika givare eller t.om dåligt batteri som kan vara orsaken! Har även märkt att när jag larmar bilen så blinkar blinkersen en gång, men vid upplåsning av bilen så har jag bara märkt 1 eller 2 ggr under en månads tid jag ägt bilen att blinkersen blinkar till.?? Men jag skulle iallafall vilja veta om den lilla dioden vid v-spaken skall visa vad som utlöst larmet, och isåfall vilka koder som gäller för dörrar, huv.....osv. så att man kan börja felsöka lite på rätt ställe!! Ta | |
|
Ingen som vet om inte bilen ska signalera på något vis om vart larmet har utlösts. Hade ett defa larm på en tidigare BMW o de kunde signalera om det var huv, baklucka, dörrar eller kupé sensorns som hade utlösts! Igår så blinkade bilen till 2ggr när jag låste upp den o vad jag förstått så ska den bara blinka en gång vid låsning o inget mer?? |
|
|
lilla dioden vid växelspaken är startspärren, så e d på min iaf. hade problem med larmet på förra bmw:n, att den började tjuta å blinka lite som den ville, då var d huvkontakten som hade gått sönder.. så gå igenom alla kontakter å kika så dom e hela.. ///MVH Johan |
|
|
en uppdatering! Letade upp pendelgivaren på höger sida i bagaget o ch testade att trixa lite med den. Skruvade loss den o satte mig bak i bagaget o höll den stilla o larmade på! När larmet väl aktiverats så satt jag o vände o vred på pendelgivaren, höll den upp o ned t.om och efter en stund så hoppade larmet igång. Gjorde samma sak flera gånger med samma resultat att det tog en bra stund o mycket knackande på den för att larmet skulle utlösas. Antagligen så hamnar givaren i ett "snett" läge ibland och efter ett par timmar eller minuter så känner den för att hitta sitt rätta läge med följden den att larmet löser ut! Har nu kopplat ur kablarna till den(fick det tipset från BMW skövde att resten av larmet funkar ändå) och får nu vänta o se ifall larmet går igång av sig självt mer! |
|
|
En uppdatering igen! Bilen larmar trots att jag kopplade bort nivå givaren, har ryckt o känt i dörrar o huv utan att det har utlösts men ibland så börjar skiten att skrika iallafall! *suck* nåt förslag?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.