|
|
|
|---|---|
|
Jahapp 11mån kvar till semester igen =( För en tid sedan började det skrapa, lät som om det satt stenar i vänster bakhjul. Efter ett tag blev det värre och lätet blev konstant. Jag plockade av hjulet och kände att man kan vicka bromsskivan 5mm dvs den glappar. Och det skrapar när man ”rullar” hjulet. Tar inte i någon stans. Misstänkte att lägret börjat sjunga på sista versen. Nu efter lite efterforskningar på AP är jag säker på lagret. Det skrivs att det går att pressa in och ut, inga konstigheter. Min fundering är vilken typ av nyckel använder man för att bort navet? Vissa skriver 34hylsnyckel men jag tycker att det ser ut som en torx likn. Kolla denna bild (nummer 4) Länk Tittar man däremot på denna Länk så är fyran en vanlig hylsa dock med samma art. nummer som föregående bild. Någon som har bytt vänstra baklagret och kan bekräfta vilket verktyg man behöver? /mvh Thomas | |
| det är en tolvkantig hylsa går fint med en vanlig hylsa och lossa | |
| det är en tolvkantig mutter menar jag | |
|
Tack för tipset! Återkommer med resultat Länk /Thomas |
|
|
Lyfter tråden då skiten ska av idag och jag läst olika bud. Känns som det kommer sväras nog även med rätt storlek. =) Vilken hylsa är det? 34,36,42 eller 46? Länk /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.