|
|
|
|---|---|
|
Hej :) en undran om 750 deras lådor hmm mutter. Stor skön bil med allt å lite till men vaffö slänga dit en dålig låda ?????? Har haft 3 st 750 års mod 88-91-93 och lådan e den första som kajkar ur. Är den så underdimensionerad... ha en trevlig dag =) | |
|
Min la också av helt plötsligt, slutade nästan driva. Om det beror på bristande underhåll eller materialfel får jag nog aldrig veta. Det jag vet är att renoveringen som lådan är på nu inte är gratis... Dock ska den skötas som ett barn när den är klar. |
|
|
Jo som ett barn ska man ta hand om den men hmmm undra om det hjälper. Har haft sönder 2 lådor alla på vinter tid samt när man fastnat i snön. Tål inte mycket. |
|
Paap Reeder |
Nu skall man ju inte utmana ödet ... men min låda har jag misshandlat å det grövsta ibland. Tex förrförra vintern ... och även vintern dessförinnan ... hade jag ingen lamelldiff och så orkade jag i regel inte skotta upp till stugan utan det bidde att leka tvåtons snöbaxare tills jag kom upp. Gick 1/2 - 1 m i taget men upp kom jag till slut. Växlade väl D <-> R säkert 30 - 70 ggr varje stughelg. Min låda har gått 22 000 och det enda klagomål jag egentligen haft på den är att den sedan 17 000 när jag köpte den alltid lagt i 2:an ganska tufft. Bättre nu efter litet oljebyten och nollning av EPC-trycket men helt nöjd är jag inte. .... är beredd och har avsatt konto till bärgning och renovering. MVH /// Paap R |
|
Ja du har lyckan me dej tror jag. själv har jag ett konto som enbart ska gå till bilen. Nallar lite då och då därifrån alltid något små fel men han går som en dröm. |
|
| Vad sitter det för lådor i, HP...? | |
|
Alla 750 e32 har väl 4hp22, vad jag minns. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Jabbal>>>ZF 4HP24EH heter lådan till 750 E32... Vet att iaf min låda i 735:an(ZF 4HP22 EH) har ett "litet smörjproblem" enligt vissa experter på området,så i min trycktes det i ett "additiv"(oljetillsats) som sas vara bra för livslängden.. Nu rullat med bilen i över 31000mil utan mig veterligt med något lådbyte.. Men steg ett är ju att byta olja+sil med jämna intervall för att slippa haveri så långt det är möjligt iaf.. Mvh Janne. |
|
| Kan det inte bara vara så att den är något klen? Jaguar har ju precis samma låda i sina sexor av samma år, men tolvorna fick en GM-låda just för att klara det extra vridet, nu är ju i och för sig XJ12:orna något litet starkare jämfört med BMW 750 men skillnaden är ju ytterst marginell. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.