|
|
|
|---|---|
|
Konstant lysande ABS o ASC lampa sedan någon månad och 300 mil på min Z3 -97. Felet började med att den tändes ibland under några veckor men nu lyser den som sagt konstant. Har varit inne på BMW och fått diagnosen "Spänningsförsörjningsfel i alla magnetventiler". Har kollat säkringarna och dragit ur och satt i kontaktdonen till ABS enheten, tagit ur och satt tillbaka reläerna i säkringsboxen utan resultat. Jag har också tittat under ratten efter fler relän utan att hitta några. Enligt BMW så är det inte någon givare som gett upp. Är det någon som har förslag på vad jag ska göra? BMW kan ta in bilen för felsökning i mitten av september och debiterar 1000 kr/timme... Tror jag läst allt om ABS problem på forumet men inte hittat något som verkar hjälpa i mitt fall. Mvh Björsa | |
| Jag har något liknande fenomen fast felmeddelandet var "Pumpmotor" och felkod 71 eller 76 tror jag. Man vill ju vara säker på att det verkligen är pumpmotorn som är kass innan den byts. Ska vara ett väldigt ovanligt fel vad jag förstått så man vill ju kolla de vanligare och ev. enklare och billigare alternativen först. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.