AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
795

köpa tyskreggat i sverige, bra eller dåligt?

Pu
6
Punken
325 Cab -94
Sitter och letar efter en skapligt fräsch e36 som vinterbil. Tänkte att den skulle kosta max 30k och hittade en 318 som enligt mig såg väldigt fräsch ut den var dock tysk reggad. Man skulle få alla papper med och så men frågan är om jag verkligen törs köpa en tysk reggad här i sverige, jag menar varför har inte han reggat den? någon som har erfarenhet av detta?

Nobody is Perfect, I am Nobody
__
52
__E30__
BMW 318i-84
BMW 318i-88 med M10 (på ingående)
Hejsan! Kanske lite dumt svar men inge illa menat alls. Fråga han varför han inte reggat den...En del tycker ju att det är besvärligt tjorvigt dom har inte tid osv...Kolla alla papper om dom stämmer från tyskland...Mätarställningen brukar jag då inte bry mig om så ofta bara skicket är bra och servicar skötta som dom ska så bilen inte är slut....Fast oftast så är dom ju BETYDLIGT fräschare från tyskland.

Mvh / Anders
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Förmodligen har han inte reggat den därför att han håller på med importverksamhet som ett "svart" företag, så brukar det vara... ett väldigt vanligt knep.

Dock tycker jag att 30 tusen låter väldigt mycket för en e36 318 - den ska vara REJÄLT fin för det priset!
Pu
6
Punken
325 Cab -94
okej. de jag menade med 30k var att min budget var så hög, den jag har hittat kostade 23 har jag för mig. sitter m-paket på den och ser väldigt bra ut på bild, dock så vet jag av egen erfarenhet att de mesta kan se bra ut på bild men är bara skrotet i verkligheten...
länken nedan är den bilen iaf...
Länk

___
Nobody is Perfect, I am Nobody
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det du kommer få problem med är att det inte sitter E-godkända strålkastare och ev. att den är väldigt sänkt fram. Dessutom så är jag väldigt tveksam till mätarställning och att den även har -97'ans front - kan vara så att den varit frontad sen tidigare.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Mattias_johan
Om det är e-märkta strålkastare eller inte tror jag inte du kan se på bilderna. Finns många eftermarknads som är godkända. Sänkningen tror jag inte heller du behöver oroa dig för.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Såg väldigt fin ut på bilderna,men de säger igentligen inte så mycket om de igentliga skicket på den.
Säkningen är de inga problem med sålänge de inte finns risk att dom kan hoppa ur.
Om de är någon som håller på med importverksamhet så har han iaf valt helt fel prisklasser,att importera bilar i denna prisklass tjänar man inga pengar på alls.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Mattias:
Inga eftermarknadsstrålkastare förutom Valeo och Hella är E-märkta pga att det kostar väldigt mkt pengar dvs inget som stylingföretag håller på med.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
köpa tyskreggat är bara att be om problem. Den kan vara momsfifflad, skruvad, krockad, en kombination av dessa eller bara så dålig att den inte går igenom. Säg åt killen att du pröjsar 3-4000 kr till om han regbesiktigar den. Tackar han nej ska du tacka nej. Och han ska inte regga den direkt på dig, är det svartfiffel får han fixa en egen bulvan....

Ska du köpa den tyskreggad ska du bara betala för vad reservdelarna är värda, dvs motor, låda, fälgar osv var för sig.

Mvh Johan
Mattias_johan
STEPHAN: Där har du helt fel. E-märkningen är något som gäller i hela europa. Alla eftermarkandsstrålkastare är inte e-märkta men de flesta jag sett från FK och Inpro är det.
Ta
3
Tarmen
323i-96
Hallo.
Jag köpte en tysk i våras av en kille som va i behov av pengar.
Den gick igenom reggning å kontrollbes utan anmärkning. Så bara för att den är tyskreggad så måste det inte vara fel på bilen!

//Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.