AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.306

Sälja Alpina B6 3,5, värde?

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Vad kan en sådan vara värd?
Som är i bra skick!

Ska det vara på det viset?!
Mr Apex
Hej stnsth!

Jag tror att din bil är värd mellan 50 000-110 000 kr beroende på skick. En -89 som har börjat rosta i skärmkanter och dörrarnas nederkanter och har diverse andra fel är inte mycket värd. Om den däremot är i felfritt skick, aldrig varit krockad, bara körts på sommaren och har en ärlig låg mätarställning, är svenksåld så är den värd över 100 000 kr. Detta förutsätter att du kan hitta en köpare som inser att en rätt bil är värd mer.

BMW Sverige tog in 20 stycken av din modell 1989. Jag har ägt 2 av dessa. Mycket roliga bilar. Tyvärr rullar bara 5 eller 6 av dessa i dag. Resten är stulna eller krockade. Bakvagnen är ju lite lätt om man säger så...

Lycka till med försäljningen

st
2.200
stensth
vilka har du ägt då? jag menar regnr, kanske har ägt min? De är mycket roliga bilar, även fast jag tycker om att bara glida i min på landsvägen. Det kommer att bli många resor till kusten i sommar för min del. Om jag inte får ett bra bud på den. Fick ett mail där han skrev att han ville betala bra för den.

Mr Apex
Regnr kommer jag inte ihåg. Den vita stals första natten som jag ägde den. Den var helt nyrenoverad med nya Alpinafälgar, nytt avgassystem, hellack mm. Bilen hittades aldrig. Sedan köpte jag en röd. Den togs sedan som inbyte på en bilfirma i Karlshamn i december 1999.

st
2.200
stensth
oki, det var ju tråkigt att höra att den blev stulen! Min är inte vit i alla fall!=), inte röd heller! Du hittar min bil under galleriet. Får jag fråga vad du fick för den röda i inbyte?

Mr Apex
Jag fick ungefär 115 000 kronor. Bilen hade då en mätarställning på 9 000 mil. Den var i bra skick men mätaren var med all säkerhet skruvad av någon tidigare ägare.

Jag hade köpt bilen på samma firma som tog den i inbyte. Men detta var i december 1999. Några år har ju gått sedan dess.

Värdet håller sig nog ganska bra på din bil om den är svensksåld. Inte många kvar... Jag gjorde en koll med bilregistret hösten 1999 och det var då bara en handfull bilar av de 20 som togs in av BMW som inte var avregistrerade. Sedan har det importerats ganska många men svensksålt är nästan alltid roligare tycker jag.

En annan av de 20 bilarna renoverades och såldes våren 2000. Den krockades några veckor senare. Blyfot var nog framme...

st
2.200
stensth
oki... men har snart gått 10500! ja men det tråkiga är ju att de svensksålda inte var så rikligt utrustade som de som är tysksålda var!

blyfot har en tendens att komma fram i den vagnen, det är ju dylika med din vagn som du har nu!=)

Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
MrApex...försökte maila dig, men den angivna mailen funkar inte. Jag är spekulant på din gamla B6 och vore tacksam ifall du ville maila över lite info om dess historik, samt varför du tror att miltalet inte stämmer.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
jag tror nog inte att den är värd mer än min 318 is -93..
Om du vill så kan vi byta! ;)

Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
jag tror nog inte att den är värd mer än min 318 is -93..
Om du vill så kan vi byta! ;)

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jag har en lista på samtliga Alpina B6 3.5 om någon är intresserad, dock är den lite daterad i nuläget. Men färger och reg. nr. är ju det samma.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.