|
|
|
|---|---|
|
Tog bort batteriet igår för laddning och nu fungerar inte orginal radion längre eftersom jag inte har coden till den.....Kan man komma för bi detta problem på något annat sätt.Har hört nån som hade liknande problem på en E34:a och löst det utan att kontakta BMW och få en "Code". Mvh Ricke | |
| Vet inte hur du kan komma förbi det men jag har för mig att det inte kostade mer än 200:- att beställa koden hos BMW för 525:an jag hade förut... skulle tro att det är enklaste lösningen... | |
|
Kanske man skulle vänta tills man köpt en ny stereo....med CD.Tror ni man kan kräva det av bilhandlaren som jag köpte bilen av i november att han får fixa fram en kod som inte fanns med vid köpet???Visst skulle man kollat det innan köpet ,men det tänkte man ju inte på då......dum som man var. Mvh Ricke |
|
| Ring till bilhandlaren och fråga, han vet förmodligen inte men om du kan få tag på förre ägaren via honom så kanske det löser sig... | |
|
Fick du några verkstads böcker eller service bok till bilen??Kan hända att dom skrivit det där eller att pappret som koden står på ligger i den..Det gjorde den i min iallafall..Men hoppas att det löser sig för det är ju inte för kul att köra omkring utan stereo.. Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
|
Nää det är ju lite tråkigt...Tur att ,man har en M3 motor att lyssna till :) ska leta lite bland böckerna,hittar jag inte coden så väntar jag tills jag köper en ny cd-spelare från BMW(kostar 7000!!!)nån som hört nått annat om priset för en org. stereo med cd?? Mvh Ricke |
|
|
Jag har en Orginal till min M3..Om du är intresserad så maila... Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
|
Tjena på er! Jag är själv intresserad av en BMW-original CD.. Begagnad som ny.. Men kostar de verkligen 7000:-(!) för en enkel cd?!??! //Henrik //Kungen Af Malmö |
|
|
Det var vad min BMW verkstad sa.Både cd-växlaren och enkel Cd kostar ca:7000:- Jag hittade ingen code,så det blir nog tyst i bilen ett tag :( Mvh Ricke |
|
|
mickqe:Du har mail!!!Låter intressant..... Mvh Ricke |
|
| Beroende på märke på stereon ska det utan problem gå att få tag på koden från tillverkaren. Tidigare ägde jag en Blaupunkt stereo, tappade koden noterade samtliga nummer och dylikt på apparaten faxade till blaupunkt i tyskland tillsammans med ett kvitto.. (på svenska för övrigt..) och samma dag får jag koden nerskriven för hand .. mkt snabb service.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.