|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att skrämma upp min 530da -05 lite... kom av nån anledning in på den danska sidan chiptuning-direct.dk , billiga boxar (ca 3000 med frakt hem till sverige) stor effekthöjing!! (218-275hk 500nm-630 nm). Nån som har köpt därifrån,erfarenheter ? Mvh Daniel | |
|
Det finns en nackdel med boxarna och det är att dom bara reglerar bränsletrycket vilket medför ökad sotning, i vissa fall kraftigt ökad sotning. Min åsikt är att det är bättre att flasha om ECUn med ett chip isf. Flåklypa |
|
|
hmm ... kolla in texten som ska beskriva effekt ökningen, lite copy and paste känsla eller ? alltid likadan text oavsett märke/model. sen så blir effekt/vrid ökningen ALLTID 26% ... redan det skvallrar om att något inte stämmer ... iaf på saab, volvo, mercedes och BMW som jag kollade på. efter det så orkade jag inte kolla vidare nå mer, kändes inte seriöst. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Du har rätt i det Pajala, låter lite skumt.. Flåklypa: Var gör man det då? Fick för mig att dessa boxar är i princip samma sak som KCR säljer för dubbla pengarna.. Daniel |
|
|
Jo, boxarna fungerar i princip på samma sätt....du reglerar bränsletrycket men med ett chip reglerar du flera andra parametrar som exempelvis luftmängd, insprutningstider mm som boxen inte kommer åt. Du säkert kan göra det hos någon lokal trimfirma, annars finns det firmor i mellansverige också om du reser. Flåklypa |
|
|
Ny bil.. Jag skulle nog antingen satsa på chippning hos exempelvis Ess tuning eller också köpa en av de nyare boxarna som också reglerar turbo´n från Promotech (deras CR5+ boxar) Länk (fanns 2 att välja på.. Med och utan DPF, tog den med) //amullo --- |
|
|
Jag har beställt en box nu från Mehrleistung, den är såpass billig (258euro) så det är iallafall värt att prova hur det blir, länk till dem... Länk Lite mindre effektökning än promotech men frågan är ju om det märks, har även beställt K&N Filter av Mekonomen. Jag måste ge mig ut och prova lite accelrationer typ 80-140 100-200 50-150 så man har lite att jämföra med. Daniel |
|
|
Effekt ger Mehrleistung boxarna onekligen! Det kan jag själv intyga, men det verkar som att vissa (speciellt DPF bilar) får problem med filtret som jag förstått det. Jag kör min box på typ 60% av max, vilket ger ett lagom tillskott eftersom jag har automatlådan. Märker tydligt att bilen lättare gå in i lock-up med boxen än utan. Förbrukningen verkar vara ungefär lika, kanske lite lägre, med boxen. Så då får man ju mer effekt utan ökad kostnad, vilket är OK för mig. Bilen drar ju lite iallafall. //amullo --- |
|
|
Powerchip.se Funkar kanon, är billigt, kommer förhoppningsvis till en stad nära dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.