|
|
|
|---|---|
| Hejsan ska sälja bilen snart och min bil bluddrar vid gaspådrag. Jag bytte tändstift för ett tag sen då hackade sedan bytte jag till orginalstiften så blev den bättre i en dag sedan så började det igen men inte lika farligt. Jag har bytt bränslefilter, kollat tändspolar, har bytt ventilkåpspackning och packningar runt tändstiften provade med en annan lmm men det var inte heller problemet har kört utan kontakten i lmm:n med den gick likadant. Snälla hjälp mig och få ett svar som kanske leder till att den fungerar som den ska igen. | |
|
Har du gjort rent lmm på den ? Billy aka Fantômas |
|
| Jag har gjort rent den ja.... | |
|
hur då bluddrar? så pass så han missar på nån cyl så det vibrerar i bilen? luftbälg? |
|
| när man ger fullgas typ på ett och tvåan så bluddrar det enormt mycket. bilen skakar ja på ett ungefär... Men nu har jag märkt att tomgången är konstig med.. den typ ''hostar'' emellanåt. Har tittat luftbälgen.. men ska för säkerhets fall kolla den igen | |
| annars, hur ser tändrören ut? | |
| Lambdasonden? Bilen kan bete sig mycket konstigt om den får fel signaler. | |
| då svajjar tomgången hela tiden. | |
| Jag har inte tittat till tändrören men jag har gjort rent dem med start gas. Båda lamdasonderna är bytta men kanske bmw gjorde fel men lambdan eftersom den började cpa efter jag hade haft den där. | |
| båda lambdasonderna? då har dom definintivt gjort fel! | |
| tjenare lambdasonden som sitter närmast grenröret är inte inkopplad!!.. Var finns kabeln till den.. den har samma anslutning som lmm:n | |
|
hejsan jag här igen. hade inne min bil hos bmw group göteborg i fredags.. Dem sa att dem inte hade gjort några fel. dem sa att det var att den inte gick som den skulle på cylindrarna. Men vet inte om jag ska tro dem. Bilen går hur fint som helst när den är kall. men när den blir varm så kör man mjukt på gasen då går den också jättefint och då kan man gasa fullt tills man kommer till 7-8000 varv då bluddrar den och när man ger fullgas direkt så bluddrar den enormt mycket. Vet inte om det är någonting med bränslet känns så. Snälla hjälp mig ska sälja bilen om en vecka så måste åtgärda detta snarast. Mvh Robin |
|
|
Om det är så att bilen går på fem cylindrar bitvis kan det mkt väl vara en tändspole som är dålig. Hade det felet och började också i bensinförsörjningen. Låna en tändspole och pröva att byta, enkelt sätt att felsöka. Matthias |
|
|
Hej! när min sunkar ner sig mellan varven o bli ryckig o bluddrig så varvar jag ut den i 1:ans växel tills spärren klipper några ggr så spinner den som katt efteråt. Fick tippset från en mek att dom trivs med en sotning lite då o då ;) när den är varmkörd såklart Kör enbart på V-power, häller i en pava karburatorsprit om den grinar mer än vanligt, STP injectioncleaner 2-3 ggr/år, går bättre än för 2 år sedan med behandlingen. Man märker rätt snabbt om det ger resultat eller ej, går bara på ett par spänn o blir inte iaf inte värre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.