AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.043

referenser på pixel-fehler.de (tacho Bremen)?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

jag har sökt på forumet, för jag har för mig att jag har läst både ris och ros om detta företag. De reparerar kombiinstrument och pixelfel på BMW och andra bilmodeller. Frågan är, har någon provat? Hur gick det?

Mvh Johan
Scheckheft
Hej
Jag rekommenderar M8Enzo:
Länk
Det är bara att läsa kommentarerna i länken.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
aha, tackar för info. Men tyvärr gäller det inte BMW den här gången, utan en A**i, och inte pixelfel utan trasigt kombiintrument (glappande mätare). Är pixel-fehler inte att rekommendera?

mvh Johan
Jag hakar på Johans undran eftersom jag missat att det finns ett företag som reparerar slikt i Bremen. En pixelåtgärd i Bremen och kanske service hos Bobrinks skulle kunna motivera en minisemester hos kamrater.

Mvh
Mikael
Scheckheft
Vet inget om företaget du undrar om men M8Enzo anlitas av Audi, Mercedes, Ford, Alpina, BMW mfl. Mitt råd: skickar ett mail till honom.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
så, då har jag mailat! hoppas på ett svar. Jag återkommer!

mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Fick svar idag, han sysslar inte med reparation av VAG-instrument. Synd! Eftersom jag inte vill pröjsa 7500 kr på VAG så får jag bli första referens på pixel-fehler.de själv! Spännande!

Mvh Johan
Johan: Är väl lite morrontrött men jag får intrycket att du avser att utnyttja pixel-fehlers tjänster och att den första satsen avser svar från M8Enzo. Lycka till och informera oss gärna om utfallet.

Mvh
Mikael
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Johan (AutoPower):

I tråden som Scheckheft länkar till så rekomenderar de förutom M8Enzo även: Länk Länk!

Mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
såg det, och jag har kontaktat dem. De verkar riktigt bra, och de kan lämna fastpris på alla fel jag har på instrumentet.

Mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag valde www.tachopix.de då det visade sig att en kompis hade använt dem med mycket bra resultat. Pixel-fehler svarade inte ens på mitt mail, så de gick bort. Jag skickade också till en tredje firma som jag inte minns namnet på, men de lämnade ett cirkapris på 450 Euro istället för 256-299 Euro som tachopix uppskattade priset till. Det är 3-4 fel på kombiinstrumentet, därav priserna.

Nu är det ivägskickat, så jag återkommer med resultatet förhoppningsvis inom en vecka.

Mvh Johan
Synd att det inte blev Bremen. Lycka till med Tachopixreparationen.

Mvh
Mikael
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Så, nu är kombiinstrumentet returnerat och monterat. Funkar perfekt! Helt fantastikt vilken skillnad. Så jag kan verkligen rekommendera www.tachopix.de då de gjorde ett snabbt och bra jobb! De lämnar dessutom ett års garanti. Det var väl inte billigt egentligen, kostade 3350 kr inklusive frakt tur och retur, fast alternativet var 8 lappar för nytt instrument. De fel de lagade var FIS-displayen, trasig laddningsmätare, trasig bensinmätare samt att hela kombiinstrumentet glappade när bilen var kall.
Det var alltså ingen BMW det gällde, utan en Audi, men de lagar naturligtvis pixelfel även på BMW.

Jag ska tillägga att pixel-fehler fortfarande inte ens har svarat på min förfrågan, och även om det kan finnas en förklaring så är det enligt min mening urdåligt. Jag kontaktade även www.rickimauto.de men de var dubbelt så dyra.

Mvh Johan
Johan: Skrev du på engelska eller tyska till pixelfehler? Många tyskar, framförallt de inte helt unga, är fortfarande usla på engelska och skäms nog lite för det.

Mvh
Mikael
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag skrev på tyska, det funkade bra. Men med tanke på att tjejen jag mailade med hade polsk-klingande efternamn så borde de förstå andra språk också...

Mvh Johan
Synd då finns det inte så många ursäkter kvar och det blir till att strunta i det företaget.

Mvh
Mikael
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Sorry Mikael, jag missade att läsa klart din fråga. Det var tachopix som hade en kontaktjej med Polsk-klingande efternamn, inte pixel-fehler. Däremot skrev jag alla mail på tyska, inte perfekt tysk-grammatik men ändå fullt läsbart för en tysk. Men prova gärna pixel-fehler, hur fel kan det egentligen gå? Tror att det är en ganska enkel operation för dem, jag menar 149 Euro inkl. delar kan väl knappast vara mer än 1,5 timmes arbete? Och pixel-fehler gör reparationen medan du väntar, dvs du ser direkt om det funkar eller inte.

tachipix måste ha bytt hela min FIS-panel, för den blev mycket mer ljusstark efter reparationen. Innan var den lite röd-disig med bortfall i högerkanten, nu är den klart lysande igen. Som nytt!

Mvh Johan
Tack för uppdateringen Johan. Får jag tid att åka ned till Bremen i höst kan jag passa på att köra över till dem och ta en titt. Om så sker kommer jag att tillhandahålla en uppdatering. Ska dock erkänna att ett företag som inte bryr sig om att svara på mail inte känns helt trovärdigt.

Mvh
Mikael
to
207
toson
540iAT E39 -00
Har någon anlitat Mätar - service för pixelfixande?

Toson
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Väcker liv i den här gamla tråden...

Har någon skickat till mätar-service... tänkte själv skicka dit för pixel fel??

Mvh Jocke W
Ps
72
Psz
530iA -05
Hej
Jag håller med Scheckheft, skicka till M8-Enzo. Skickade mitt kombiinstrument i somras och fick tillbaks det efter ett par veckor. Kanonfint resultat, han satte dit kromringar och röda visare på min begäran, hela kalaset kostade 190 Euro + försäkring o frakt till Tyskland ca 350 kr.

Pelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.