AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.363

vad står IL & IA för?

Tja, jo det är så att jag har blivit grymt k*t på 7 serien, den e så snygg! :)
Och jag har tänkt mig fixa en 04+ model, Jag behöver lite info som ni BMW pros kan säkert hjälpa mig med, ett forum tipsa mig om er sa att ni va grymt duktiga på bmws. Iaf Jag e ganska stor 2.06 m lång, Jag undrar kmr jag få mycke plats i den? och kommer nån att kunna sitta bakom mig? Och så har jag hört att bmws efter dom har paserat 100 tusen km så börjar dom krångla du måste gå på mycke service me dom och sånt, att bmws bara är bra om dom är nya.
sen vill jag veta vad ni recomenderar 60,45 eller 35
Och vad står IL, AI och det för? :)

Tack så mycke i förhand:) (P.S Detta kan jag får reda på om ni inte orkar svara på , men hur mycke slösar var och en av dom? D.S)
750 glömde jag oxå :)
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
iL är långversion, då finns det garanterat plats i baksätet även om du är lång
iA står bara för att det är automatlåda, som det ändå är i nästan alla..
Du kan ha tur och otur när du köper begagnad bil. Om du inte vet vad du ska titta på själv, ta med någon kompis som har bra koll!
Provkör olika så får du känsla för vad du ska ha för motor.
ah tack:)
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Vilken motor du vill ha är ju ganska individuellt...Jag skulle t.ex. aldrig gå högre än 745 men det är ju bara jag...det är bara provköra alla och se vilken som passar dig bäst.

Sedan att de kan krångla efter 10000 mil, det är ganska dumt att dra alla över en kam på det sättet. En BMW är en såpass dyr/bekväm bil så de flesta som köper en använder den flitigt(10000+ mil är ingen ovanlig syn på 3 år gamla 5-serier t.ex.) Jag har en bekant som har en 530 E39 och kört ca 35000 mil sedan han köpte den ny för sex år sedan och han har bara bytat slitdelar och servat den efter boken. Så det beror alltså mycket på hur tidigare ägare har skött bilen.

Annars tycker jag E65:an är en underbar bil, kan varmt rekomendera 730d lite otippad bil kanske men en 7:a ska inte pressas utan den ska glida :)

Lycka till med bilköpet!
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Köp så stor motor du behöver och har råd med. Det är dumt att stå längre ner i näringskedjan än nödvändigt. :)

mjo ni har rätt där jag har tänkt mig en 745li 04 den e rätt bra va? :)
Många tycker att dom ser ganska fula ut men det gör dom inte va? :D

Hörde plus att 7 serien 2002 hadde lite krångle i sig, men att dom har fixat det i 04 modellerna
en sak till, när jag söker i annonser 745 och det står inte LI i annonsen är det fortfarande en LI? typ som denna Länk

Och på nåra står det IA, e det både IA och LI?
en sak till, när jag söker i annonser 745 och det står inte LI i annonsen är det fortfarande en LI? typ som denna [LÄNK]

Och på nåra står det IA, e det både IA och LI? Och en IA dom är inte lika stora som LI? va?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Nej, alla 745 är inte förlängda.

Bokstäverna betyder olika saker. 'i':et står för bensinmotor. Dieslar har istället ett 'd'. 'a':et står för automatlåda. 'l':et står för förlängd.

En "ia" är alltså kortare än en "ial". De som skriver "il" menar oftast "ial", man skriver inte alltid ut a:et eftersom praktiskt taget alla nyare 7-serier är automatväxlade.

Wilhelm Svenselius
ah tack w2k :) grym förklaring;)
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Den "nya" långa modellens kaross heter E66 istället för E65 (den kortare varianten). Där ingår inget "L" i beteckningen.

/S
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
kanske du inte hittat denna Länk ännu?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
villarosa grym guide
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Faceliften heter E66(oavsett karosslängd), kom väl -04/05 kan jag tänka mig.
Från -02 till -05 heter karossen E65... sådär, nu blev det rätt :)

Faceliften är allt bra snygg...dock står de fortfarande ganska högt i pris.
Vi sålde en 745 -02(pre-facelift) med 17000 mil på mätaren för strax över 200k så de börjar bli grymt prisvärda E65:orna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.