|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag skulle jag göra oljebyte på "gör det själv hallen" på OKQ8 , när jag ända var där så tänkte jag tvätta av bilen med högtrycken, och tror ni inte jag har framrutan fullt nerhissad?! Hela passargerarstolen var våt, men inte så farligt mycket, det torkade efter ett par timmar. Jag hade tagit fram serviceboken och instruktionsboken då jag ville plugga lite innan bytet av olja, lade den såklart på passargerarstolen. Ja, som ni förstår så blev serviceboken dyngblöt, den som var i toppskick innan! Det är nu skryklig av vattnet, trots att jag försökte stryka de fuktiga sidorna med strykgärn. Det ser okej ut ändå, men inte så tjusigt som det var innan. Kan man lämna in sin servicebok på bmw och kanske få en ny snyggare? (så kanske de fyller i de tidigare stämplarna som är från samma bmw-verkstad) ..jag läste dock att det inte går att få tag i serviceböcker, men jag vet inte om det stämmer. MÅste ju gå att få tag i via BMW om man som jag har kvar orginalet. | |
| det finns på bmw o köpa.dom kan säkert hjälpa dig med en ny servicebok... | |
|
Spara den gamla också till du skall sälja bilen. Då kan du lättare förklara varför alla servicestämplar ser lika nya ut... AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.