|
|
|
|---|---|
LE |
min 528 gillar inte när man trycker plattan i botten vill type dö då,, spelar ingen roll i vilken hastighet man gör det ,, men om man gasar långtsamt så går det bra ,,, verkar som om den får för lite soppa eller nåt?? "det var en snål gubbe som ägde den inan" Någon med en bra lösning /om det bakre fästet till ljuddämparen har gått av,rostat av .....det är inte snyggt när ljud dämparen hänger ner femte växslen brukar hoppa ur , har hört att det skall finnas en skruv på växselådan som man kan ställa läget på ,,,ligger det någon saning i det |
|
På din första undran låter det som om ditt bränslefilter börjar bli täppt, testa att byta, kostar ändå inte mycket. --------------------------------------------- "Speed doesn't kill, it's the sudden stop..." |
|
Gemini__ |
På min förra 535:a hade jag ett liknande fenomen, d.v.s. motorn tappade kraft vid kraftigt gaspådrag. Fick förklarat för mig att det var bränslepumpem som sitter vid tanken som var defekt. Kanske liknande fel på din? Hoppas det löser sig iaf... //Tompa |
|
Angående sista frågan. hade en 520 -83 som hade liknande problem, men då på 2'an och 4'ans växel...hoppade antingen ur eller gick inte att få i. Som du skrev fanns det två bultar att skruva under bilen och dessa skruvade jag åt. Växlade som ny efter detta! Gör detpå verkstan om du inte vet hur man gör. Annars kan det ju vara synkringarna i växellådan som är kassa... betydligt dyrare att fixa! ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.