|
|
|
|---|---|
|
Konstant lysande ABS o ASC lampa sedan någon månad och 300 mil på min Z3 -97. Felet började med att den tändes ibland under några veckor men nu lyser den som sagt konstant. Har varit inne på BMW och fått diagnosen "Spänningsförsörjningsfel i alla magnetventiler". Har kollat säkringarna och dragit ur och satt i kontaktdonen till ABS enheten utan resultat. Enligt BMW så är det inte någon givare som gett upp. Är det någon som har förslag på vad jag ska göra? BMW kan ta in bilen för felsökning i mitten av september och debiterar 1000 kr/timme... Tror jag läst allt om ABS problem på forumet men inte hittat något som verkar hjälpa i mitt fall. Mvh Björsa | |
|
Jag kan säga av min egen erfarenhet när min strula var att jag fick byta reläna, abs och asc reläna 2 st sammanlagt. Nu har jag inte schemat men nummer 7,8 om jag minns rätt lätt att göra själv med hjälp av internet. Då försvann mitt problem, det är ju faktist 10 år gammal elektronik. Reläna kostade 260kr /st. ink moms. |
|
| Ok, har funderat på dem också, har lossat och satt tillbaka dem. Går det inte att mäta dem? Mata dem med ström och se om de slår till, någon som vet vilka stift? | |
|
Mät upp relät så ser du vilken del som är spole. Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.