|
|
|
|---|---|
|
Har haft M-Roadstern ett tag nu och även om bilen och motorn bjuder på underhållning så kan det vara kul att lyssna på lite musik emellanåt,MEN ljudsystemet är katastrofalt dåligt,i min förra Z-Coupé hade jag Stora H&K systemet och det var enormt mkt bättre även om det inte var värsting-grejor. Så,hjälp mej med tips på uppgradering,vill INTE såga och fördärva utan uppgradera befintligt system och använda befintliga högtalarplatser samt få in nån typ av subwoofer och förstärkare men detta ska sitta dolt i möjligaste mån,gärna tips om specifika högtalare,etc men till en rimlig kostnad....... MVH/Evotek Min Z3M! Länk | |
|
Så passande! Jag var i exakt samma sits som du. Hade stora ljudpaketet i min förra 2,8. Sedan fick jag snikpaketet i m-bilen. Jag uppgraderade genom att byta ut högtalarna till ett JBL kit-system. Sedan monterade jag en liten sub, en pioneer. Jag har inte fördärvat något alls. Det enda som syns är en liten baslåda under handskfacket vid passageraresidan. Jag har riktigt fint ljud i bilen nu, inget smaklöst dunka dunka. Utan fint med fyllig bas. En bas som spelar för en i kupén och inte för alla andra utanför. Jag bytte även ut huvudenheten för att jag kände att mp3 är gediget! Har följande i min z3 m roadster; Pioneer DEH-P40MP (huvudenhet) 1800 kr Pioneer TS-WX11A (aktiv baslåda) 2500 kr JBL Power 550C (högtalarsats) 3000 kr + lite kablar Inga superduper-grejer kanske. Men jag tycker det låter väldigt bra. Är väldigt nöjd. Särskilt för att vara i en cabbe och utan att börja bygga och ha sig. |
|
|
Låter helt ok,räcker nog länge för mej med. Högtalarsatsen bytar vilka högtalare,alla eller? Allting drivs med stereon utan slutsteg då,eller? Baslådan som är aktiv har då egen drivning,eller? Många frågor men det är länge sedan man skruva stereo....... MVH/ Min Z3M! Länk |
|
|
Intressant! Går just nu i väldiga funderingar över samma sak. Jag har haft tankar på att bygga en låda som passar i utrymmet bakom stolarna, med tre element och två basreflexrör. Du har inga bilder på ditt montage jonte? ///Magnus |
|
|
Evotek; Jag är absolut ingen ljudkille. Men allt som satt i dörrarna byttes (4 högtalare/diskanter). Allting drivs av stereon. Sen fick jag dra ström från motorrummet till baslådan. Inget slutsteg har jag. Jag ville ha minimalt med grejer och tycker att jag fick till det riktigt bra! Jag kan rek. baslådan som jag har. Den är ynka 21x13cm! Och har förvånadsvärt bra tryck i sig. Man får med en kontroll som man kan styra basen, vilket är hur smidigt som helst om man har väldigt varierande musiksmak som jag. Magirus; Nepp, har inga bilder. Om jag kommer ihåg, ska jag försöka fixa en bild nästa gång jag är vid bilen! |
|
|
Länk tog en bild med mobilen. jag tror att man iaf lite kan se hur det ser ut med baslåda.. |
|
|
Tack för bilden, den visar det som behövs. Den byggde ju verkligen inte farligt! Går den inte in under ett av sätena? /Magnus |
|
|
Får nog bli något sånt,ser bra ut. Min Z3M! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.