AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
727

Hjälp! Var ska slangarna sitta på motorn? *bild*

cr
15
creepypeter
323i 4d 1984
Hej
Har precis bytt motor i min bmw men har 2st slangar över! hmmmm....

En grov anslutning som kommer från en elstyrd ventil av nått slag och en tunn liten slang som kommer från "klockan" vid det övre av de 2st rören som går rakt ut från insuget!

Kan någon vara schysst att kolla eller om ni vet var de ska vara, skriva hur de ska vara kopplade.

Det är en M20B20 motor från 88' E30, i en E34 av 90'års modell. Slangarna kommer från E34:an och ska vara där av nån anledning (E30 verkar sakna dessa)
cr
15
creepypeter
323i 4d 1984
Länk till bild:

Länk

Den grova mynnar ut precis till höger om insugsgummit och den smala pekar rakt upp och kommer från den svarta "vakumklockan eller vad det nu är"

Hälsningar Peter

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Här finns vakuumsystemet beskrivet: Länk
"Klockan" du menar är nog en backventil. Kanske jag är blind, men jag vet inte vilken grov slang du menar, men på realoem kan du nog leta dig fram ändå. Kanhända det är något till kolkanistern för bränsletankens ventilation som ser olika ut??

AE
cr
15
creepypeter
323i 4d 1984
Tja
Nu har jag ringat in den stora el-ventilen med gult, och det är en ganska grov slanganslutning på den... Men vart ska den sitta?

Sen har jag den röd markerade slangen från vakumklockan (styrningen eller vad det nu är).... Vart ska den anslutas? Jag hittar inga extra anslutningar på insuget...

Hoppas någon vet....

Hälsningar Peter
cr
15
creepypeter
323i 4d 1984
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kan det vara elvattenpump för cirkulation av vatten till värmepaketet?
Länk

AE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.