AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.088

bmw 525 viken skulle ni köpa?

ka
10
katten_tiger
316i Compakt
hej jag skall köpa mig en ny 525. jag har 2 olika bilar det står i mellan..

nu behöver jag lite råd om viken jag skall köpa? snälla jag behöver hjälp..

Växellåda: Manuell
Bränsle: Bensin

BMW 525 activ styrning,6vxl,nya modellen E60
Mätarställning: 10000mil
Färg: blåmetallic
Karosseri: Sedan
Info: Vänligen ring före besök, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare, Elstol passagerare fram, Erbjudande, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Regnsensor, Servostyrning, Sportstolar, Stereo, Stolvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare, halv Skinnklädsel, ACC

lite mycket mil tycker jag men ganska mycket utrusting..

Växellåda: Manuell
Bränsle: Bensin

BMW 525 i E60
Mätarställning: 6700mil
Färg: Mörkgråmetallic
Karosseri: Sedan
Info: Avdragbar moms, Comfort-pkt, Klima, Farthållare, Multiratt, Elhissar, Stereo, Regnsensor, Xenon-strålkastare, Mörkgrå tygklädsel, S+V däck, Fjärr larm/lås

lagomt med mil men kanske lite utrusting..

mvh mikael johansson

jag behöver verkligen råd...

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Priser?

Skulle nog valt bilen med mest utrustning och bäst skick!
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Skulle letat vidare efter en automatare.... Annars skulle jag nog tagit den första....
Är det "samma" 525 motor (192hk) i båda bilarna?

Om det är samma motor hade jag nog valt den andra bilen av den anledning att den första inte har tillräckligt med extras för att motivera att den passerat de magiska 10 000milen. Det blir skillnad för dig om du om något år skall sälja/byta in en 9900milare jmf med en 13000milare.

Det som skiljer, förutom färgen och milen, är den aktiva styrningen och sportstolar i halvskinn. Inte särskilt mycket tycker jag.

Aktiv styrning känns som något som jag kan vara utan, det var kanske en cool grej när det kom 2003, men idag njaaa. Men det beror på hur man resonerar förstås...

På sikt tror jag att det som räknas för ett vettigt andrahandsvärde på E60, och som gör vardagen trevligare, är comfortpaket, helläder, automatlåda, M-sport paketet, och möjligen stora panorama solluckan.

Hade jag varit i dina kläder hade jag därför avvaktat och väntat ut "rätt bil" med miniutrustning som comfortpaket+sportstolar/komfortstolar i helläder och gärna steptronic (automat). Har den något av det övriga optionerna ovan hade detta varit en extra bonus.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har inte den andra samma utrustning i princip? Alla E60 har elstolar t ex, men med minne kostar det extra. Antisladdsystem har ju alla och även AC. Utökad klimatautomatik kostar extra, men har den det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.