|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss inhandlat mej en liten godbit.. Vad är bra och vad är dåligt med dom här bilarna? | |
|
Vad sjutton tror du att vi ska tycka? beskriv lite mer om din bil. |
|
|
jag ville bara veta vad ni tycker om den modellen !!!! |
|
|
Om jag ser tillbaka på mitt 750 köp så skulle kanske 735an varit ett förståndigare val. Mindre och mera hållbar motor, midre utrustning som går sönder, lägre driftskostnader... Skulle dock köpt några år nyare bil än 87. Enda man egentligen som man kan säga med den informationen du gav. |
|
| det är så att jag har gett 1500 för bilen och det enda som behöver göras nu är att byta bromsar och fjäderbens lagret fram... fin i övrigt med lite små strul i elen men inget större fel..... ville bara veta om det är värt att göra i ordning och åka med.... | |
|
Klart den är värd att göra i ordning... Man kan ju inte tro att en bil för 1500kr är en bil som går "obehindrat och utan fix" att åka med tills bensinen i världen tar slut utan att ha vänt på en endaste liten skruv ;) Men om du bara tänker på pengarna, så får du ju flera hundra procent mer än 1500kr genom att sälja den i delar..vilket ju är synd för den skara av folk som vill ha så många som möjligt rullande E32:or på vägarna :) Men då krävs ju bl.a. både lust tid ork o plats för "nerskruvningen",men det kanske du har? Mvh Janne. |
|
|
För de pengarna hittar du knappast nån bil som är bättre att köra med än en E32. Om du mekar själv så kan skulle jag nog satsa i nya bromsar och lagret. Köra och se hur länge den håller. I värsta fall blir du biten av E32 flugan och vill behålla den. Min bil skulle nog ha blivit skrotad för länge sen om inte den hade ett så högt sentimentalt värde.. |
|
|
näää inte tänker jag sälja den i delar... jag hade tänkt ha den som en extra bil. men eftersom jag inte ägt bmw innan så ville jag bara veta om det är värt att lägga ett par tusen på den.... den går super fint och är stört skön att åka i!!!! |
|
|
Visst är den värd att kosta på "ett par tusen",men tänk på att det alltid finns andra grejor som du bör göra ganska så omgående,dvs serva vagnen med olje/filterbyten i såväl låda som motor,koll av fastsättningen av oljeröret över kamaxeln,ventiljustering osv för om möjligt ha en bra funktionell bil ett tag till,vilket naturligtvis också kostar pengar som då alla bilar gör :) Mvh Janne. |
|
| jo men nu vill jag bara ha den genom bes för att se så det inte är en hel hög med snea saker eller mycket rost....går det bra där så kommer den säkert att servas och kollas igenom ordentligt.. | |
|
Jag köpte en 735iA -87 e32 för drygt 1,5 år sen för 12 000. Mycket fräsch i kaross och motor men en hel del småfel, lite mindre elfel som jag fixade på en kväll. Den hade däremot det klassiska durret i drivlinan, kärvande värmeventiler, skenande kupéfläkt och stolvärmen funkade inte. Men jag har nog aldrig varit så nöjd med en bil någonsin. Jag har haft över 30 bilar och aldrig behållit en bil som jag använt som bruksbil så länge! Mycket imponerande komfort för pengarna, inte en människa som åkte med kunde tro att den var från -87, finns inget från den tiden att jämföra med. Bränsleförbrukningen var väl inte så kul annat än för shejkarna söderut, men kör man inte så långt per år med den så är det värt varenda öre! Jag hade ett problem som var väl hyffsat allvarligt. Låg och körde på i en 150 så började den plötsligt gå illa och vibrera ordentligt, gick på 5 cylindrar. Visade sej vara två vipparmar på 1ans cylinder som gått av pga det klassiska problemet med oljeröret över kammen. Köpte 2 nya vipparmar för 150kr och monterade dessa utan att lyfta toppen. Kammen var säkert inte i toppskick efter detta, men efter justerat ventilspel så gick den som en (icke tickande) klocka igen. Bilen hade gått uppskatningsvis 40 000mil på saltfria jämtlandsvägar då jag köpte den. KM-räknaren hade som vanligt stannat på 29 960 mil. Sålde den med mycket stor ångest för någon vecka sen då jag nu köpt en 750 -96 att köra till jobbet i. Är bilen i skapligt skick så har du gjort ett kap i min mening, värd att lägga ner några kronor på för att hålla den rullande, men renovera den inte för några stora pengar. Som tidigare talare sagt, du får mycket mer än det du betalat om du skulle sälja den i delar. Jag vart erbjuden 2000kr för min motorhuv om den var fin!!! Men jag hade inte tid, plats eller ork att sälja min i delar. Grattis till ett bra köp! *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Förutom den stora informationsdatabank som Autopower är så har du dessa sköna killar. Mesta är om 750 men en hel del gäller 735an också: Länk *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.