AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
751

byta tomgångsmotor?

au
362
audidriver
540iAT -97
Jag har haft lite problem med att gasen "stannar" kvar när jag kopplar på bilen och enligt en duktig BMW-meck så var det tomgångsmotorn som kärvade. Han smorde upp den och sen gick bilen bra i några dagar, men nu har den börjat igen. Någon som vet om det är dyrt att byta på BMW eller kan jag rent av byta den själv?
au
362
audidriver
540iAT -97
ingen som bytt eller haft liknande problem?
inga spekulationer heller?
au
362
audidriver
540iAT -97
Skall även tilläggas att bilen rycker väldigt vid gassläpp,
Vet inte hur det ser ut på din M5 men på min 535 sitter den väldigt lättillgänglig precis efter luftmassemätaren. Min har en returslang från insuget som sitter med slangklämma samt en 3-polig kontakt till motorhärvan. Inte svårt att byta. Men vet som sagt inte hur de sitter på M5. Nu fick du ett svar på inlägget i alla fall :)
au
362
audidriver
540iAT -97
tack för svaret! verkar inte vara ett vanligt fel på M-bilar i alla fall! normalt brukar spekulationerna hagla!
ja det är inte så mycket aktivitet här på forumet. Har själv problem med min tomgångsstyrning men har inte fått svar på mitt inlägg. Du borde ta reda på var motorn sitter och priser på den hittar du hos bl.a. mekonomen, motornord, bildelsimporten, schmiedmann och så klart bmw själva. Är den lättillgänglig tycker jag absolut att du ska byta den själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.