AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
751

Byte av bärarmsbussning 540iA (e39)

Si
22
Simon113
BMW 540iA Sedan -96 (e39)
Några tips? eller något annat som kan vara gott att veta innan man ger sig på det...
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Alltid bra att via realoem visa vilken del man pratar om. Ibland kan man förväxla vissa delar och kalla dom för olika namn.
Si
22
Simon113
Ja, givetvis....förlåt....kommer här

Länk

Det är bussning nr 6
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vad jag har hört så behöver man ha pressverktyg för att byta denna. Har också tankar på att byta mina, det sitter ju en på den andra bärarmen också men jag är osäler på att byta de själv eftersom jag inte har tillgång till pressverktygen.

Ska du byta till original krävs de nog att de pressas i, men ska du däremot byta till polybussningar från typ PowerFlex så är dom tvådelade och behöver inte pressas in vad jag förstått och då går de lättare. Den gamla får man väl alltid ut på nåt sätt med värme, borr, kniv eller annat våld :-)
Si
22
Simon113
Ok, men en press kan jag nog hitta....Jag ska byta till original.

Tror du/ni att det kan vara denna som ger upphov till vibrationer och liknande vid speciella hastigeheter? jag har massor med prob med det mellan 80-95 km/h, ENDAST vid dessa hastigheter....

Fick därför för mig att dessa bussningar KAN vara del i orsaken...vet ej, vad tror ni?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.