AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
592

Nybliven E32 ägare

Visa användare
5
Slayerfan
730i -91
Idag köpte jag min första E32a, mina tidigare erfarenheter sträcker sig bara från en som brorsan haft och det var ingen vidare rolig historia (topp-bekymmer) men jag hoppas på bättre lycka :-)

Tänka bara passa på att registrera mig på autopower nu när jag ändå äger en bmw och samtidigt höra om det är någon av er här som har bra tips på var man kan inhandla smakful styling till bilen, eg färdigskurna ringar till mätartavlorna etc.

Har iaf bestämt mig för att införskaffa angel-eyes och ett par bakljus av den här typen: Länk

Tack för mig! :-)

Jag kanske inte delar din åsikt men jag skulle døda før din rætt att utrycka den.
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Välkommen till forumet!

BMWs ökända "topplocks bekymmer" kommer mest av slarviga/idiotiska ägare. Som jag exempelvis, är mitt upp i en lockpacknings byte och väntar på ett nytt lock från Tyskland till min 750 just nu. Håll kylsystemet iskick så är nog locket ett litet bekymmer.
Däremot finns en del andra typfel på E32 generellt och olika fel på diverse motorer. Om du inte redan har så rekommenderar jag att du läser begagnat guiden för E32 här på AP. Där finns bra många typfel som _kan_ komma. Finns uppe till vänster.

Paap Reeder
... bara ett tips: Innan du börjar invetsera ... undersök noga vad det är du satsar på!

Kör ett tag ... över sommaren. Lagra i ladorna över över vintern, planera och genomför nästa vår.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.