|
|
|
|---|---|
|
Satte mig i bilen och tänkte ställa in funktionen som ger 3 blinkningar vid touch av blinkersspaken. Sagt o gjort med instruktionsboken i handen. Men jag fick inte till det! Någon som kan hjälpa mig på traven eller ge mig en bättre instruktion än boken (som om det skulle behövas? Det är en hur enkel beskrivning som helst). Men jag får fasen inte till det! Tips o hjälp mottages tacksamt. Min kärra: Länk | |
| Är det inte inställt så från fabrik? | |
|
Nej. Min kärra: Länk |
|
|
Skumt. Jag har aldrig micklat med min och trppelblink har fungerat från första början. På min ställs det om i ett av menyvalen i iDriven. |
|
| Huh? På min var det så från början - har aldrig behövt mickla med det. Trodde det var standard iom. att det finns ett touchläge och ett klickläge. | |
|
Nu har jag inte iDrive men om ni tittar i instr.boken så ser ni att det går att ställa in. Min hade den gamla "klassiska" funktionen, dvs en blink från början liksom nu. Men ärligt, hur j-vla svårt ska det vara att ställa om. Ser ju hur enkelt ut som helst i beskrivningen! Är jag korkad eller? Min kärra: Länk |
|
| Det verkar som om instruktionsböckerna är olika beroende på hur bilen är utrustad. I min framgår bara hur detta ställs om i menyerna till iDriven, men det sägs inget om hur det görs i bilar utan iDrive. | |
| Jag måste titta i instruktionsboken, nu blir jag nyfiken! :-) Återkommer om jag lyckas ställa om och tillbaka! | |
|
:) Schysst. Min kärra: Länk |
|
|
det är som närjag försöker ställa om intervallet på vindrutetorkarna,,, det ska vara hur enkelt som helst,, men tro fan att jag INTE fixar det! Tröttsamt! |
|
|
Oekj jag tittade lite på det i min mors 120. Borde vara samma i 3-serien. Så här gjorde jag för att få det att funka. *Starta bilen och tryck rullhjulet på blinkersspaken uppåt tills du ser en symbol som innehåller en nyckel med ett V. *Tryck på set knappen, dvs knappen på kanten som du byter info i färddatorn med. *Tryck rullhjulet neråt. Om du ser längst till höger finns det som en prick som vandrar neråt. När den är längst ner borde du se blinkerssymbolerna och det står "1x". *Tryck nu på Set knappen och tryck sen rullhjulet neråt till "3x" alternativet. När du du valt "3x" tryck på Set knappen och du har nu ställt om bilen till att blinka 3 ggr Hoppas min förklaring är något begriplig. |
|
|
Märkligt, jag hittar inte hur eller om man kan ställa om antalet blink. Det finns innget skrivet i instruktionsboken, ej heller i menyvalen (enligt Chris87:s instruktioner). Är det något som tillkommit för E90/E91 efter modellår 2006? |
|
|
Nu har jag ju gjort detta på en 120i modellår 2007. Jag tror inte det tillkommigt, jag minns att den 325i touring som jag testade precis när E91 kom ut hade 3 blink funktionen och den var ganska standard, mao inget I-drive eller något sådant. Bones: När jag testade tidigare idag märkte jag att man var tvungen att ha igång bilen för att komma åt denna meny. Den fanns inte med när man precis stoppar i nyckelkortet i tändningslåset. Hade du igång motorn? Jag minns att det stod att funktionen hette nånting med "Touch" i instruktionsboken. |
|
| Bones, på min 330i (tillverkad mrs 2006) kan funktionen stängas av och slås på. När den är avstängd blir det ett blink vid lätt tryck på blinkersspaken. I mitt fall beskrivs ändringen (som på min bil enbart görs via iDrive) på sid 52. Funktionen kallas "touchfunktion". | |
| Well, hittar inget i instruktionsboken :-) Sid 52 beskriver färddattorn - nu har jag inte Idrive förvisso! | |
|
Äntligen fick jag till det. Trixet var att starta bilen men INTE köra! :) Hittade även inställningar på varselljus, upplåsning m.m Min kärra: Länk |
|
|
Lyfter denna gamla tråd lite eftersom jag har samma problem. Jag har försökt med bilen igång men jag kommer inte ens in i menyn med "nyckeln" som är beskrivit i instruktionsboken. Det märkliga är att med Sambons nyckel fungera det eller är på slaget om man så säger. Men med min nyckel funkar det inte. Jag får aldrig fram någon nyckel i displayen? Jag har idrve om det har någon betydning Någon som vet? min bil Länk |
|
| Inställningen sparas i nyckeln så just det är helt normalt. | |
|
Tror jag har löst mysteriet. Man måste gå via idrive. Konstigt bara det står inget alls om det i instruktionsboken? |
|
| Jag har inte idrive och lyckades ställa in det, jag började med att köra iväg bilen till en plats, motorn var igång men menyn att kunna ställa in blinkningar fast inte tillgänglig. Provade stänga av bilen, det gick inte heller, tog ut nyckeln och startade bilen och då kom jag in i menyn att ändra. Var orolig ett tag att jag inte hade den funktionen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.