|
|
|
|---|---|
|
Jag har en lös pigg (gängpaj) till cabskyddet. Skulle vilja ha hjälp med hur man monterar ner paneler o dyl. för att komma åt att sätta ett clips. Bild på detaljen:Länk Robert | |
|
Länk Du lär hitta det enklast själv där.. Bara knappa vidare så får du se hur allt sitter- |
|
|
Loctite Superlim it the shit annars.. :D Skulle nog fungera utmärkt att göra en permanent montering av den lille rackarn.. :P |
|
|
Jag har exakt samma problem, hos mig var det också det vänstra som lossnade. Har du original vindskydd? Där ska det vara med längre skruvar/piggar med plaströrsdistanser. Det var inte monterat på min bil, och då blir belastningen för stor när man ska ta bort cab-skyddet samtidigt som man är stressad medan det ösregnar... Jag funderar på att montera "plastploppar/expanderplugg" som distans att skruva "piggarna" i. Man får nog då borra upp hålen (försiktigt) så att dessa passar. Jag har sett dessa plugg på många ställen i bilen men måste hitta ett med lagom litet hål för "pigg-skruven". |
|
|
Jo jag har vindskydd orginal med långa skruv och plastdistans. Om man kunde lossa panelen som piggen sitter i så finns det en massa bra lösningar på problemet. Jag fick inte fram så mkt av sprängskisserna på wiggges länk. Men men man är ju inte helt "bakom" så jag får prova mig fram lite. /Robert |
|
|
Berätta gärna här när du kommit på hur man kan gå tillväga. /Robert V. |
|
|
Nu är det fixat! Gjorde en liten instruktion i min blogg Länk /Robert N |
|
|
Tack Robert! /Robert V. |
|
|
Tack för tacket Robert! /Robert N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.