|
|
|
|---|---|
| Angående funderingar på att köpa nya fälgar.... :P | |
|
Lättmetal är oftast aluminum(legering som inhåller nästan bara aluminium) när man pratar fälgar. /// Kristian |
|
| Ok, jag har originalfälgar på min bil (ellipsoidstyling 162). Jag antar att dom då är gjorda av lättmetall/alu? Funderar på att byta till lättare fälgar kommande sommar.....tror man kan minska vikten totalt då med ca 20-30 kg eller? | |
|
Tänk på att de Run Flat däck som BMW levererar bilen med väger mycket. Ett byte till konventionella däck sparar vikt. |
|
| Jag har inte Run Flat på bilen nu så där finns inget att ta från tyvärr. RFT är rätt obekväma tycker jag.... | |
|
För mig som inte har fattat meningen med RFT däck än, vad är det för skillnad på dem och vanliga och vad ska det finnas för fördelar med dem? |
|
|
Enligt mig så finns det, trots allt, några fördelar med RFT. Får man exempelvis punktering i hög motorvägsfart, så händer inget dramatiskt. Även om det blir total tryckförlust. Likaså om man får punktering på en 2 + 1 väg, och råkar befinna sig på 1:an. Andra situationer kan vara regn och ruskväder, och man skall på resa till annan ort. Ganska praktisk att kunna åka vidare med "punktering" Har fått frågor typ "hur ofta får man punktering nuförtiden" Ja inte ofta. Men det känns tryggt att veta att om det nu skulle hända i en av ovan situationer, så är det ingen katastrof. NN/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.