AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
632

Montering av pedalset + fotstöd?

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Fick mitt Hamann pedalset + Hamann fotstöd idag från Carfashion (efter drygt 2 veckor längre leveranstid än utlovat). Monteringsanvisningen är en kopierad A4 med sv/v bild på pedalerna hur/var skruvarna skall monteras (dock ej för fotstödet). Jag tog av "original-gummi-plupparna" från pedalerna på bilen och märker att själva bromspedalen är i metall medans kopplingspedalen är i plast - är det så på alla BMW?!
Någon som vet hur jag skall montera fast detta pedalset? Är det bara att börja skruva i plasten?

roadZter
Japp, fick åka till Novation i Uppsala för att få hjälp med att borra hål i bromspedalen då min låtsas borr inte förmådde att ta sig igenom metallen. Annars mycket enkellt att montera. Bara borra och skruva dit.

//Dominik

'Respect is something one earns not get'
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Nu sitter dom fyra delarna på plats! Snyggt som bara den blev det! =) Det gick faktiskt bra att borra med vanlig batteridriven borrmaskin i bromspedalen (ett borr gick dock år pipan). Lite pilligt jobb, framför allt när det gäller gaspedalen.

roadZter
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hur monterar man fotstödet då?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
powerkjell: Hur enkelt som helst, man tar de fyra medföljande skruvarna och skruvar fast fotstödet direkt mot plasten.

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.