|
|
|
|---|---|
|
Fick mitt Hamann pedalset + Hamann fotstöd idag från Carfashion (efter drygt 2 veckor längre leveranstid än utlovat). Monteringsanvisningen är en kopierad A4 med sv/v bild på pedalerna hur/var skruvarna skall monteras (dock ej för fotstödet). Jag tog av "original-gummi-plupparna" från pedalerna på bilen och märker att själva bromspedalen är i metall medans kopplingspedalen är i plast - är det så på alla BMW?! Någon som vet hur jag skall montera fast detta pedalset? Är det bara att börja skruva i plasten? roadZter | |
|
Japp, fick åka till Novation i Uppsala för att få hjälp med att borra hål i bromspedalen då min låtsas borr inte förmådde att ta sig igenom metallen. Annars mycket enkellt att montera. Bara borra och skruva dit. //Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
Nu sitter dom fyra delarna på plats! Snyggt som bara den blev det! =) Det gick faktiskt bra att borra med vanlig batteridriven borrmaskin i bromspedalen (ett borr gick dock år pipan). Lite pilligt jobb, framför allt när det gäller gaspedalen. roadZter |
|
| Hur monterar man fotstödet då? | |
|
powerkjell: Hur enkelt som helst, man tar de fyra medföljande skruvarna och skruvar fast fotstödet direkt mot plasten. roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.