AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
774

Nollställning av serviceindikatorer e38 - 97

Undrar hur man nollar indikatorerna på en e38 från 97? Har försökt med tipset på mektips (det med kortslutning av pol 7 och 19) och sen hålla in tripmätarknappen för att få fram nån meny, men utan vidare resultat.

Är det något special mellan 95 och 00?

Mvh Johan
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Hej!

Det skall vara 7 o 19 plus tändning på och vänta till resp service slocknat, inte någon "trip meny" eller annat.
Koppla 7 o 19 slå på tändning och vänta 7sec för oil serv och 14sec(tror jag) för insp service.

Mvh Jocke W

Ok det är så pass länge som 14 sek. Försöker igen.
Te
63
Tewe
520dT xDrive -18
Jag följde en engelsk sida igår som fungerade på min 740 -95.

Enligt den skulle man bygla 7 och 19, slå på tändningen i läge 2 (ej köra startmotorn), sedan vänta i några sekunder för oljevarningen eller drygt tio sekunder för inspection och därefter ta bort byglingen medan tändningen fortfarande är på i läge 2.

Jag har min bygling med långa kablar och ett motstånd på 470 ohm enligt Autopowers gör-det-själv anvisning, så jag kunde sitta i bilen och göra det. Direkt jag släppte på byglingen så nollställdes indikatorn så snyggt.
Jag har suttit i över 30 sekunder med kortslutna kablar nu, ändå händer inget :( Är det SI batterierna som är slut lr? :/
Te
63
Tewe
520dT xDrive -18
Hur gör du då? Tar du bort byglingen (kortslutningen) med tändningen på? eller slår du av tändningen före?
Jag testade nog båda varianterna :(
Te
63
Tewe
520dT xDrive -18
Ja då vet jag tyvärr inte vad felet kan vara. Jag antar att du är säker på att du hittat rätt stift så det inte är något sånt som felar.

För mig funkade det på en gång, dvs. jag hade inspection och oljevarning så jag gjorde det först en gång ca 8-10 sek. och då slocknade "oilservice". Då gjorde jag om det igen med över 10 sek. och när jag släppte kortslutningen då slocknade "inspection" och hela gröna stegen poppade fram.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.