AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.550

Snyggare backspeglar till e39

Sida 1 av 2
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Tycker inte om orginalspeglarna som sitter på min e39 Touring, inte snygga och dessutom viner det lite i dom i vissa farter. På Hova.com har dom ju en hel del speglar men skulle gärna vilja se dom monterade på någon e39:a. Tycker m3-speglarna i och för sig är snygga men dom är lite uttjatade, någon som har provat några andra t ex M5 EVO Spegel, Performance Spegel, RS Spegel eller M2 Spegel....dom har ju även m5 e39 speglar men dom kostar ju ca 2000kr mer, lite väl mycket tycker jag....kom gärna smakråd och tips.
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Har själv funderat på M5 speglarna men som du skriver så är dom lite dyra. Men vad du än gör så sätt inte på M3 speglar på din 530 blir liksom bara fel (M3speglar är ju till 3-serien).
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Skulle gärna vilja se dom här M5 EVO Spegel monterade på en e39...hade m3-speglar utan någon adapterplatta som jag plastade direkt på orginalplattan på min e34 och det blev faktiskt riktigt bra men som sagt, dom är lite uttjatade när dom sitter på allt från golfar till mercedes...
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag har monterat dessa m5 speglar från hova
är mycket nöjd, dom är även elektrikt uppfällbara
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
Hej Heinrich
har du någon bild på m5 speglar som ddu har köpt i från hova
så man kan se hur det blir mvh john

Mvh John
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Är väldigt intresserad av några bilder, lägg gärna upp ett par stycken eller maila...
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag har bara en bild framifrån av bilen, men dom är väll i princip om inte dentiska med m5 original..
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Ok, kan du lägga in dom bilder du har? vore riktigt snällt
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Kolla i mitt PowerUser Galleri
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Ditt galleri är ju tomt....
pa
48
palle_530
bmw 530im 03:a
vill med se:)
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag har 3 bilder i mitt galleri, är det bara jag som kan se dom?
Sjukt isf
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Nu ska det gå..
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Hur kopplar man dom så att de fälls upp när man stänger av bilen? Det kanske följer med kopplings schema för det eller?
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Dom fälls inte upp när man stänger av bilen..
Allt är plug and play, man kopplar inget alltså..
Jag har en org knapp som jag fäller dom med..
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Så där ja, nu funkar bilderna. Ser bra ut men skulle gärna vilja se några fler, närmare bilder. Man kan inte få besvära om att du Heinrich tar några bilder och antingen lägger upp här eller mailar till mig? Vore jävligt snällt....
Ro
4
Robino
320i -92
Länk
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Tja Heinrich.
Du sa att dem var "elektriskt uppfällbara" och att du hade en knapp i din bil, vart har du den knappen? För jag har vanliga el-styrda speglar men jag har ingen sån knapp som man kan fälla upp dem med. Får man isf eftermontera den knappel eller går dem upp av sig självt?

Fick du motor? Eller fick du ta ur motor från dina vanliga speglar? och sätta in i M5 EVO speglarna?

Kablar satt de i speglarna eller fick du montera in dem från dem gamla speglarna?

Nu blev det massa frågor men du kanske kan svara på alla hehe!!

He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Speglarna är identiska kopior vad jag vet, så motorn sitter i spegeln, kontakterna från spegelns kablar är likadan som original..
Orginalknappen för fällningen är en liten fyrkantig som sitter på panelen för elhissarna..
Har du ingen knapp för fällning så kommer det ju inte funka utan modifikationer..
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
aha okie, undra om det är nån som testat och modiferat en sån.. eller bmw kanske gör såna modifikationer..

NeZaN
Jag tror eftermontering av El-infällbara speglar är en alltför jobbig och dyr process att göra. Jag har själv en 540iM, dock inte El-infällbara speglar, och känns rätt dumt faktiskt att ge sig in på kabelhärvor och sånt, framför allt om det ska bli snyggt gjort. Sen undrar jag verkligen ifall BMW erbjuder den tjänsten när det är kopior vi talar om. Men det är klart, till rätt pris lär dom ju göra det.

Om någon gör detta kan de väl snälla lägga upp en projekttråd så vi nyfikna får se :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.