AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628

Kretskort problem?

jo
5
jorgen89
525i -89
Mitt kretskort till instrumenten är paj enligt BMW. Mätarna hoppar omkring, trippmätaren är svart. Ibland funkar allt, men då man trycker på bromsen blir allt svart igen. Jag noterade att bromsljus ligger på samma säkring. Är det någon som vet bot på detta? Nytt kretskort kostar 4400.-, bilen är 525 från -89. Känns tungt att kosta på den de pengarna.
surfa in på mina sidor www.mekartips.tk så hittar du hjälp där! billigt och relativt enkelt, dettta är till stor sannolikhet lösningen på dina problem,

Surfa in på beam.at/bimmer
jo
5
jorgen89
525i -89
Tackar för tipset, men kan det verkligen vara så enkelt att man byter ut några kondingar??
Varför kan inte BMW verkstaden fixa det isåfall.

Nåja, jag ska iallafall försöka. Kortet är ju tydligen paj.
Mr
56
Mr. K
323i -83
Gör om alla lödningar på korten, så löser sig nog de flesta av problemen.
Bi
92
Bianchi
525iT-92, 525i-88, 540iAT-98
Jorgen89,
BMW vet säkert vad det är för fel på dina instrument. Enl detta forum är det ett ganska vanligt fel på äldre E34. Jag har själv problem med mina instrument. Tycker absolut att du skall försöka fixa kortet själv. Om du lyckas så hoppas jag att du går till "din" BMW verkstad och talar om hur mycket du sparade.
Inte många verkstäder som är intresserade av att byta kondensatorer på ett kretskort, detta är något för hemmapularen, jag kan lova dig att det är värt ett försök då det har löst problemen för mång ahär på forumet och mailinglistan!

Surfa in på beam.at/bimmer
Har ju att göra med att verkstaden måste lämna garanti på jobbet, med risk för sekundära fel vid "lödjobbet" osv.
Men visst, på det bara, inget att förlora.

FP
Tjena Jörgen, jag hade samma problem med min förra bil, och fick även då svaret att det bara var att köpa nytt hos dem. Men slug som jag var så ringde jag runt till lite skrotare och hitta ett som fungerade, men senare fick jag reda på att det gamla gick att fixa. Skulle du inte få rätt på din så har jag ett i reserv, dock har den suttit i en 535i -88, kanske samma?
jo
5
jorgen89
525i -89
Vill bara tacka för alla värdefulla tips jag fått. Imponerande hur Ni BMW ägare ställer upp - varför köpte jag inte BMW tidigare??

Hursomhelst, mitt kretskort befinner sig just nu hos en radio/tv reparatör för montering av nya kondingar. Han vill ha en femhundring för jobbet. Bara att hoppas på att det funkar.

I annat fall kan det vara intressant att försöka hitta ett begat.

Tack igen för alla goda tips//Jörgen
jo
5
jorgen89
525i -89
Kan meddela att allt funkar nu efter det att kondingarna bytts ut.

Tack för det fina tipset, det har sparat tusenlappar.

Radireparatören tog 300.- för jobbet!!
Så bra.
Roligt att vi gamla radio/TV reppar kan göra en insats ibland.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.