|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 523:a -98 har vid 3 tillfällen i sommar plötsligt dött nån sekund, detta enbart vid gaspådrag. Inte så att den hostar till eller så, utanden tvärdör nån sekund för att sadan fungera fint igen. Detta hände första gången för en månad sedan, och nu 2 ggr i dag. Bilen har gått ca: 20000 mil, men går i övrigt hur fint som helst. Den känns inte orkeslös eller nåt. Sista gången det hände idag så hann jag sea att åtminståne antisladdlampan lös under den "döda " sekunden. Jag känner mig relativt säker på att nån mer på forumet har drabbats av detta. Eller? //Johan | |
| Jag är nästan till 100% säker att det är antingen, kam eller vevaxelgivaren som har pajat, jag har själv drabbats av det, då va det vevgivaren. | |
|
Samma här, vevaxelgivaren som spökade. Kunde dö mitt i en korsning bl a eller bara lägga av mitt i körningen så jag fick styra till vägkanten. Women loves BMW |
|
| säger desamma vevaxelgivarn,för tjuvstaning är vanligt.istället för att chansa gör en diagnos för ca 300kr på bmw.det kan ju vara värt,eller hur?dyrt för dig o din plånbok o bara chansa vad det är för fel... | |
|
482:- brukar det kosta att göra diagnos... :) |
|
|
OK, tack för svaren. Vad kostar en givare? Kan man byta själv om man är relativt händig? //Johan |
|
| visst kan man byta själv... | |
|
Man får tag i en för ca 650kr. Women loves BMW |
|
| Vevgivaren kostar 1020:- Kamgivaren kostar 965:- | |
| Min vevaxelgivare gick på 700-nånting på Theanders i Lund. Så kolla runt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.