|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur ska jag spänna handbromsen på min 740ia? Kan jag göra det ner vid själva hand(fot)bromsen eller måste jag spänna bak vid oken? Mvh Jojje | |
|
Någon som kan ge mig ett snabbt svar? Bilen ska besiktigas imorgon så det måste åtgärdas ikväll! Tacksam för svar! Mvh Jojje |
|
| i ett av hålen i skivan bak | |
|
Du får justera bak vid hjulen, räcker ibland att ta loss en hjulbult och justera med en skruvmejsel där igenom. Ofta är dock handbromsbackarna slut och/eller trumman på insidan av skivan rostig pga otillräcklig användning av p-bromsen, så de kan rekomenderas att man demonterar skivan och kontrollerar statusen på backar/trumma innan man börjar justera BMW CS #5139 |
|
|
Hejsan. Jag försökte själv justera handbromsen genom bulhålet men i mitt fall så vart allt mekaniskt totalt ihop rostat, så det vara bara att byta hela innanmätet. Mvh Skalman |
|
|
Hej och tack för alla tips ang justeringen! Eftersom jag vill undvika att starta en ny tråd så kan jag fråga vidare här tänkte jag. Min abs och airbag lampa började lysa ungefär samtidigt. Vad är troligaste felet ang abs:en? Och vad tror ni det är för problem med airbagen? Fick tyvärr ombes på ABS! Mvh Jojje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.