|
|
|
|---|---|
globalintress |
jag undrar vad det är för slang som kommer fram mitt under insuget och har en elektriskt kontakt ? vart ska den slangen? tillbaka till returen på bränslet eller? jag får ej heller igång varvräknaren efter jag bytte motor från 86 till 89 ! varför ? bilen tar i dag ca 2l milen men går som en skållad sork och stinker bensin så något e fel eller felmonterat i motorn |
| Om du bytte från en -86 till en -89-motor, bytte du alltså från LH-jetronic till Motronic också. Då är det ganska mycket som kan gå fel, och det är väldigt svårt att gissa något specifikt såhär utan att ha sett bilen... | |
globalintress |
ja jag bytte till motronic-motor och kopplade in ingångsslangen på bränslet på den slang som sitter mitt under insuget....då flödade hela motorn över av bensin så det blev ju jätteknas så jag antar att det måste vara någon form av kallstart eller annat som påslaget är till,,,,jag har pluggat slangen nu så det kan vara därför som den tar så mycke soppa (blir övertryck kanske ?) bilen e ju en bmw 320 tc -86 nu med -89 motor |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.