|
|
|
|---|---|
|
har hört att man får köra 325orna från 88a utan katalysator. Stämmer detta? Vill vara på säkra sidan och fråga grabbarna på bmwpower :P /Erik | |
| Sitter det kat på bilen så ska den sitta kvar, har du otur så får du anmärkning annars. Det är dock med bilar från 89 och framåt som man bör oroa sig för att katten ska funka ordentligt, bilar innan det har samma gränsvärden oavsett kat eller ej. Så du kan ju alltid blåsa ur den eller nåt... | |
|
Vissa säger att man inte får anmärkning för det. Så jag skulle vilja ha det bekräftat av nån som är 100% säker på att man får ha det eller inte. /Erik |
|
|
Hej Ring till din lokala Bilprovning o fråga, Då får du nog rätt svar. mvh |
|
|
tack. att jag inte kom på det själv :) /Erik |
|
|
88 ska den sitta där men behöver inte fungera. 89 och framåt behövs fullt fungerande kat. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
min brorsa tänkte ta bort katalysatorn på en bil han hade för att den tog ca 15häst för han. Men på bilprovningen sa dom om han nu gör detta så kunde han få böter på ca:15000:- (nån sorts miljö-grej...) då tyckte han att :ehem, det var mer än vad min bil är värd...jag skiter nog i det. vet ej om detta stämmer idag..det var ju ett par år sedan :) mvh/skoog |
|
| Tänk bara på att sexorna ska ha motstånd..Jag gjorde det misstaget på min 325 E36 ioförsig men den gick bara sämre när jag hade tagit bort kattarna..Vet ej hur det är på E30 men det är ju oxå en sexa.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.