|
|
|
|---|---|
|
Ni som bytt från E46 320i (170hk) till den 4-cylindriga E90 320i, hur tycker ni det var? Gillar idag min E46, tycker att den är en bra kombination av ekonomi, känsla, kvalitét och utseende men funderar på en nyare BMW. Är E90 tristare än E46 när det gäller dessa motorer? Känns lite jobbigt att det är en 4:a nuförtiden. Eller kan man leva med det. Dela gärna med er av era erfarenheter. | |
|
Är ungefär som det steget jag tog när jag bytte min 320i-05 till en 318Ci-06. Och nej, jag saknade inte sexan speciellt mycket. Lånade ibland farsans bil, en 320i-03, och tog inga glädjeskutt jämfört med min 4:a... Men, du får väl prova en E90 och se vad du tycker. E90 är ju en hemskt mycket trevligare bil för övrigt. Tycker jag alltså.. Min kärra: Länk |
|
|
Efter att ha kört 330i E36 i tre år bytte jag till 330i E90 förra året och det var en uppgradering på i stort sett alla punkter. Men jag förstår din tveksamhet, för det sexcylindriga ljudet är vackert. Tyvärr har jag aldrig kört nya 320i, men eftersom E90 överlag är en modernare konstruktion (vilket märks i både stort och smått) borde det ändå väga upp det minskade antalet cylindrar. Men som Anders skriver, du får väl prova själv. |
|
| Jag har kört E90 som 325i, 330i och 335Ci så själva E90 bilen i sig gillar jag skarp men har tyvärr inte testat 320i. | |
|
Min kollega har en 320 E90 som jag åkt en hel del i under tiden jag hade min 320 E46. Jag saknde två saker i den bilen och det var främst sexan (det andra var sportstolarna). För visst märks det att nuvarande 320 är fyrcylindrig, jag tycker denna motormässigt känns mest som en uppdaterad 318 2.0 E46. Motorn är visserligen en riktigt trevlig fyra men det blir ändå inte samma sak som en rak BMW sexa. Samtidigt känns E46 ganska gammal vid jämförelse, inte minst avsaknaden av 6-vxl låda. Om jag i dagsläget skulle byta till en E91 skulle det därför antingen bli en 325 eller möjligen en 320d, istället för en 320i. |
|
| 320-08 modellen kommer med 170hk,samma som 1-serien,så vänta lite lär dra mindre bränsle också.(höginsprutning mm.) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.