|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har sökt lite och inte hittat hur man demonterar sido speglarna på en 320i E36. Måste man ta bort dörrsidorna eller? mvh robban | |
|
Hej och välkommen till AutoPower forum! PÅ min cabbe så räckte det med att ta bort dem övre trekanterna i plast, där bakom sitter tre M6-bultar sedan är speglarna lösa. Ja, förutom elen då som bara är en kontakt. Här kan du se lite hur det ser ut. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
tack tack, kände lite på dom där plast trekanterna igår men dom satt rätt hårt och man är ju livrädd för att bryta sönder saker på bilen. men ska kolla lite idag och se hur det går. //robban |
|
|
Platsbiten kan sitta hårt. Fick slita ganska bra fram och tillbaka innan jag fick bort min. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Jonsson |
|
|
okej, tack. ska genast ner o testa igen. //robban |
|
|
Funderar på att beställa dessa (Länk speglar från stylabilen.se till min bil (328i Touring -95). Passar dem? Är dem motorstyrda som mina orginal eller får jag problem? Är nämligen lite rädd för att enbart gå efter E36-märkningen, jag har hört att delarna ändå kan skilja till touring modellen. Stämmer det? |
|
|
Tänk på att använta en skruvmejsel för att lossa fästana. Lägg skruvmejseln mellan fästen och dörrplåten och vrid. De två fästana högst upp ska du dra åt dig och den fästen som sitter längst ner ska du dra uppåt. Lycka till! poq123 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.