|
|
|
|---|---|
|
Är verkligen i behov av en större bil (kombi), men drar mig som tusan för att lägga ut nuvarande bil på annons! Har kollat som en dåre på nätet efter vad som kan vara rimligt utgångspris, men dom ligger ju för allt mellan 50 och 110 k??? Har lite rost på huven (vänster framlykta, syns knappt) men det har väl alla? =). Har gått 11600 mil och är jäkligt fräsh i övrigt. Är det någon som har sålt någon liknande nyligen, hur mycket fick ni? Mvh. Davvan | |
|
Har nyligen sålt en betydligt nyare 320 och det vettigaste är att sätta ut rätt pris direkt. Det verkar som att de flesta spekulanter använder de billigare bilarna som riktmärken så man får dessvärre lägga sig i dessa regioner om man vill få sin bil hyffsat snabbt. 110 känns som en drömmare, 50 är kanske lite lågt. Kanske testa med 69kkr och kolla responsen? |
|
|
Tack för svaret! Kompletterar med några frågor till när jag har dig på tråden =) Vad var det för 320 du sålde? Hur många spekulanter hade du? Vad var det för typ av folk som var intresserade?, Jag har funderat på vad det är för nån som kan tänkas vilja ha bilen, känns ju inte som att ett BMW-freak skulle ha något intresse av min bil, mer som nån som inte har haft BMW innnan och vill ha en "lyxbil" (hehe). Du har nog helt rätt i att man måste lägga sig nära sitt minimumpris på direkten för att kunna konkurrera med allt skräp som ligger där. Oavsett hur bilarna mår i verkligheten så är det förmodligen "blocket-pris-barometern" som avgör om nån ringer... Mvh Davvan |
|
|
Det var en 320 Touring -04, 7300mil sv-såld, jag sålde nyligen. Begärde först 165kkr, helt dött förutom ett par som bara ville ha kontakt :-) Sänkte till 146kkr efter tre veckors tystnad, då gick plötsligt telefonen varm. Första dagen ringde ett par stycken seriösa och var intresserade av att köpa men de skulle antingen kolla på andra bilar först eller så inväntade de pengar från sina egna försäljningar. Andra dagen ringde en kille som sa att han kom och hämtade den dagen därpå för utsatt pris. Dealen var klar och han kom dagen därpå som utlovat och förde över pengarna via internetbank hemma hos mig. Väldigt smidig affär! Tidigare på dagen hade ytterligare några ringt och undrat om den fanns kvar men då förklarade jag att den var såld till kvällen om allt gick i lås. Tog bort annonsen, dagen efter återkom någon av de första intressenterna och ville köpa bilen men då var det för sent... Totalt sett var det ca 5st seriösa spekulanter som var ville köpa bilen för utsatt pris. Fick en uppfattning att dessa intressenter var ganska lika, dvs pålästa om modellen och visste vad de skulle betala för den. En del hade haft BMW innan, andra var nya för märket. Ett antal oseriösa med skambud mailade mig också men det var bara att skratta åt deras "budgivning". Bara att strunta i dessa mail. Den mest skamliga låg på 115kkr och den minst skamliga på 127kkr :-) Har sålt 3-serie 4-D modeller tidigare och de attraherar en annan grupp, mer ensamstående äldre och yngre personer utan barn. |
|
|
Tack som attan för ditt utförliga svar! Helt otroligt vilken nytta man har av autopower ibland. Ska lyda ditt råd och lägga ut den för typ 69, så får vi se hur det går... Vore inte det något för AP att ha på typ begagnatguiden, typ en guide i vad man ska tänka på när man ska sälja bil? Till sist så säger jag bara tusan att inte jag såg din annonns, din bil var ju precis vad jag skulle behöva! =) Mvh. Davvan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.