|
|
|
|---|---|
| Hej, har precis fått min baklucka lackad efter skadegörelse och ska sätta på nya modellemblem (330i). Min fråga är om någon vet var man kan få tag på mått att gå efter. På BMW hade de ingen aning...mät efter en annan bil var deras förslag. Har dock ingen att mäta på. Tacksam för svar! | |
| Hade jag varit du hade jag inte satt dit det alls. Jag har inga emblem alls på min, känns skönt tycker jag. =) | |
|
Jag håller med! Snyggare utan emblem! Så kan den finniga snorungen fundera på vad det är när han står och torrgasar med sin volvo 740 Tic ;O) Men det blir stilrent med clean baklucka!,,,och så slipper du kladda med polerrester och vax där när du putsar på pärlan. |
|
| Dessutom har du bra kräm i rovan, då behöver du inte skrika ut det. =) Det är annat i Södertälje där småpojkarna smackar på M3-emblem lite överallt på sin gamla 316i. | |
| Tack för alla snabba svar...dock inte det jag ville veta. Jag tycker att om man har en 330i så är det enda det syns på är just emblemet annars kan det ju lika gärna vara en 320 man puttrar runt i. Vanligt folk ser inte att oj det var stora bromsar på den det måste vara en 330....? | |
| Du gör såklart som du vill, men jag känner ändå att jag måste fråga varför du vill skylta med att du har en snabb bil? Det ser de ändå, eftersom det är en bmw. :-P | |
|
320 har väl bara enkelt utblås, du har väl två ;O) (tror jag) Dem som bryr sig vet att du har en redig bil. Brudarna vet iaf inte vad det är för skilnad på en 316 och en 330, eller är det killarna du vill impa på? ,,,det ser inte fel ut med emblem heller, specielt om det är lite större motor. Och nej,,, detta var ju inget svar på frågan iaf, men redan yttrat mig så kan jag väl kackla vidare! ;O) |
|
|
Jag tror, men vet inte säkert, att om du går in på RealOEM och kikar där emblemen finns så ska det finnas några måttangivelser. Om du inte hittar så kan du Powerposta mig så kan jag gå ut och kika på min, iofs en cab men tror märkena sitter på samma plats. Tycker att man gott kan ha emblemen på. Men det handlar ju om tycke och smak, och motorstorlek förstås ;-) Niklas Fransosen |
|
|
När jag bytte lucka hos BMW så hade dom en mall för emblemet då jag också vill ha siffrorna på. ExHonda: 320i E46 har två pipor den med. |
|
|
Oavsett om det är en M3 eller en 318 ska det inte sitta emblem på. Jo, om det är en Alpina ska det vara kvar... Dåligt svar jag vet, men jag var tvungen. :) Min kärra: Länk |
|
|
Måste också lägga mig i... - det är för dig själv och inte grannen du har din bil -väl?! En 320 är lika snygg som en 330. Det är ju samma bilmodell. Det är ju löjligt att behöva visa eller bekräfta sig med sånt. Spara det till 18 åringar som inte lärt sig livet än... |
|
|
Är det inte 18-åringar som plockar bort emblemen numera? Jag tyckte det såg rent och snyggt ut, utan emblem tidigare. Nu tycker jag det ser mer pubertalt ut. Det är många företeelser som går den vägen till mötes. T.ex sitter det ju angeleyesringar på vad tusan som helst nu för tiden, inklusive jättestora extraljus etc. Man får väl snart byta till gamla lampor trots att mina är orginalmonterade :) AE |
|
|
Här finns emblemen på realoem, men jag hittade inga mått: Länk AE |
|
|
Antagligen samma på alla, isf Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.