AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.263

Dilemma -köpa eller inte köpa? M-Tech 2 pkt...

Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Hej.. Har en 318is som fixas till för att gå som busig vinterbil.
Bilen är original, enda rosten som finns yttrar sig i nederkant av framskärmarna. Bilen ska dock få en ny lack innan vintern.

Nu till poängen:
En bekant har en e30 med m-tech2 paket, rätt snygga 15" alu, bra framskärmar mm. Dock har ett träd ramlat över bilen så bilen i helhet är skrot.
Jag vill bara köpa ovanstående delar medans han vill bli av med hela bilen.
Så ska jag ha något så är det allt eller inget.. Bara 1ooo:- för rubbet men då har jag ett lik att göra mig av med också. Beslutsångest.

Hur skulle ni gjort?

Mvh Anton
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Uhm... 1000kr? Köp, skruva av det Du vill/kan tänkas vilja ha i framtiden och kör resten till skroten och få tillbaks dina 1000? :)

-- fjalar
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
Bara o handla...så billigt hittar du aldrig ett gammalt m-paket igen!
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Jo det är billigt, jag vet.
Fanns en del grejjor som är bra att ha som reservdelar också.
Ett stort plus är att jag får en till diff, dvs en svetsad på vintern å en standard till sommaren =)

Men hur är det med skrotning nu -man får ingenting för en bil eller?
Är det så att vissa bildemonteringar betalar en slant för järnskrotet?

Hur anses M-tech 2 av landets e30-fanatiker?
När är en 318is snyggast? Original, eller med kjolpaketet?

Mvh Anton
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tycker E30 är riktigt fina helt original. Det är riktigt ovanligt med fina originalbilar nuförtiden. De flesta jag ser är tokstylade med taskig finish.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Men köp bilen! :D 1000 kr är ju ingenting för de grejerna! Sen är det bara att skicka resterna på skroten!

Man ska sikta på att vara bra!
jp
464
jpn
523im -99
håller med de övriga det är bara hosta upp och slanta av ta de du vill ha och skrota resten! förövrigt är e30 skitläcker med m-tech2 men en is vette fan om jag hade gjort om? tycker dom e bra som dom är med is fronten och läppen på bakluckan
al
18
almerstedt
325im -90
Att bara köpa en mtech2 front kostar ju 1500:-, och du får hela paketet för tusenlappen? Vore ett stort misstag att inte köpa det :)
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Jo det blir affär å därmed ännu en bil på gårn =)

almerstedt: Alla originaldelar sparas givetvis för att kunna återsälla skicket om man skulle få lust till det?

En annan smakfråga:
Har nästan klart för mig vilken färg bilen ska få men det vore roligt att höra vilken kulör andra tycker att e30 passar i?
Originalfärgen är Alpinweiss 2... Men tyvärr är den övermålad med någon faluröd rostskyddsfärg vilket måste åtgärdas innan påställning.

Mvh Anton

Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Oj, sorry almerstedt menade så klart jpn =)
Visa användare
208
Gruv
328iC-98
En 318is ser ju skitcool ut med m-paketet o det gick ju att få ifrån fabrik.
Brilliantrot tycker ja e snyggast men det beror nog på att min va det :)
Vit är iof. coolt för det är rally..många gamla e30 som gick i tävlingar var vita.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.