|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på att byta upp mig mot en ny 320i för ca 340kkr Har i inbyte en 120i -06 Länk Samt skinnklädsel, vinterdäck och motorvärmare. Vid en snabb bedöming så sa han 220-230kkr i inbyte. Låter det rimligt? Och priserna på min nya är listpriserna så ingen rabatt där. | |
|
Låter som ett högt inbytespris eftersom vissa BMW handlare har sålt nya 120i med M-sportpaket för 265kkr. Antar att det höga inbytespriset återspeglas i den obefintliga prutmånen på 320:n. Man tycker samtidigt att en 120 med den utrustningen borde vara lättsåld så du kanske kan prova med att sälja den privat. Du kanske inte får ut så mycket mer än inbytespriset men du bör vara i en bättre förhandlingsposition när du inte har inbyte. Har du ringt fler BMW handlare? Lite märkligt att de vägrar ge dig en krona i rabatt när du köper nytt. |
|
|
Det där priserna var bara en snabb uppskattning. Kommer prata lite mer snart med dom. Kollar man på blocket så ligger några med miltalen 500-1500mil(min har 2350mil) på ca 245kkr hos handlare. Tror det är demobilar då. Har oxå funderat på att sälja själv. Vill minnas att man kan dra bort 10% om man kommer utan inbyte vid nybilsköp. |
|
|
Det var nog lättare förr att få höga rabatter som 10%, mellan 6-8% är nog mer vanligt. Krävs nog i så fall att du är beredd på att skriva under offerten på studs. Men som sagt, gäller det nybil så ring runt till flera handlare i landet och köp av dem som ger dig den bästa dealen. Tåg eller flygbiljetten kan du lätt tjäna in vid en bra deal. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.