|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag har en 325i Cab från 94. Har aldrig haft några problem med den.... Tills för några dar sedan. Började med att den blev svårstartad, startmotorn går finfint men den startar inte direkt, låter den gå 20-30 sekunder och då går den igång som ingenting har hänt. Tillståndet förvärras kraftigt varje dag med längre och längre tid innan den startar, men jag hittar inget fel. Tändstiften är i utmärkt skick och ger gnista, MEN blir inte ens fuktiga även om jag försöker starta med full gas. hmm något fel med bränslet? Lyssnade efter om bränslepumpen går, och den surrar på så bra. Bränslefiltret igensatt? Nepp det såg så fint ut. Sen kom dagen då jag inte längre ens fick igång den, så jag fick några killar från en bilverkstad att kolla på den och de hittade inget fel alls på bränletillförseln, men sa att det kunde vara startspärren som krånglade. De kunde dock inte göra något åt det utan skickade vidare mig till en annan verkstad, som tyvärr var uppbokad flera veckor framåt, och jag kan inte vänta så länge, Någon som har något tips vad jag kan göra, eller vad det kan vara för fel? Tack på förhand!! | |
|
Min bil blev svårstartad en gång men bara när bilen hade stått en timme efter körning , då var det bränslepumpen som var paj och tappade trycket... Men på morgonen då motorn var kall så gick den igång perfekt :p Det är inte så att den går bra att starta när den är kall? |
|
| Nej, det var mer tvärt om, När den nyligen var körd så gick det bättre att start, och nu har jag inte fått igång den på ett par dar och har inte mycket hopp om det häller utan hjälp :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.